محمد ناصر نیکبخت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک مجموعه اقتصادی و تجاری با مشارکت سرمایه گذران آلمانی و ایرلندی کار احداث نیروگاه های خورشیدی را آغاز کردند.
وی اضافه کرد: در این راستا سال گذشته 2 نیروگاه هفت مگاواتی با سرمایه گذاری 16 میلیون یورویی با همکاری مسئولان استانی و سرمایه گذاری خارجی بهره برداری شد.
وی بیان کرد: یک نیروگاه هشت مگاواتی با سرمایه گذاری 8.5 میلیون یوریی حداکثر تا 25 روز آینده در منطقه ویان کبودراهنگ بهره برداری می شود.
استاندار همدان اظهار کرد: 2 نیروگاه خورشیدی دیگر در منطقه فامنین و قهاوند با ظرفیت 16 مگاوات نیز توسط این کنسرسیوم در دست احداث است.
نیکبخت گفت: در نشست روز گذشته با سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی مقرر شد حداکثر تا پایان سال 2018 ظرفیت نیروگاهی این استان را به 80 مگاوات افزایش دهند.
وی اضافه کرد: همچنین سرمایه گذران خارجی باید تا پایان سال 2019 ظرفیت نیروگاه های این استان را به بیش از 120مگاوات برسانند.
استاندار همدان تاکید کرد: این سرمایه گذاری به طور کامل توسط سرمایه گذاران خارج از کشور انجام می شود و آنها هیچگونه تسهیلاتی دریافت نمی کنند.
به گزارش ایرنا نیکبخت افزود: مقرر شده حداقل 30 درصد وسایل و تجهیزات مورد نیاز اجرای این طرح را از داخل کشور تامین کنند.
وی اضافه کرد: وزارت نیرو نیز قرارداد تضمینی 20 ساله برای خرید انرژی برق با سرمایه گذاران نیروگاه خورشیدی در همدان منعقد کرده است.
استاندار همدان بیان کرد: فعالیت های کنسرسیوم آلمانی و ایرلندی مورد تائید سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران به عنوان ناظر بر سرمایه گذاری خارجی در ایران، است.
نیکبخت اضافه کرد: استان همدان از نظر تولید انرژی خورشیدی رتبه اول کشور را دارد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.