به گزارش ایرنا عبدالعظیم روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دهیار در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ملایر افزود: همه باید رای حداکثری مردم به دولت دوازدهم را بپذیریم و با وحدت و وفاق برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.
وی با اشاره به برگزاری انتخاباتی آگاهانه، معنادار و با حضور حداکثری مردم اظهار کرد: اینکه برخی از نتیجه انتخابات ناراحت هستند و هر روز پرخاشگری و توهین کرده و اساس اخلاق و منزلت انسانی منتخب مردم را به راحتی زیر سوال می برند، امری شایسته نیست.
وی تاکید کرد: هم اکنون رقابت انتخاباتی تمام شده و به خاطر مصلحت جامعه و مردم و منافع ملی باید با برادری، صمیمت، وحدت و رفاقت در کنار هم تلاش کنیم و چشم خود را بر حقایق نبندیم.
رضایی با بیان اینکه در ملایر نیز به دور از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی، وحدت و همدلی بین مسئولان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس و ائمه جمعه و جماعات و مردم برقرار است، بیان کرد: رفع نیازها و خواسته های مردم اولویت مهم ما است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه، وی را سرآمد مظلومان انقلاب دانست و تاکید کرد: باید در همه امور از اخلاق، رفتار، منش و خدمات شهید بهشتی و یاران باوفایش الگو بگیریم.
فرماندار ویژه ملایر همچنین به 14 تیرماه روز دهیاری ها و شهرداری ها اشاره و اظهار کرد: تاسیس دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ کشور ما نقطه عطفی در تحقق مردم سالاری و شایسته سالاری و پرهیز از خود محوری است.
رضایی ادامه داد: با وجود اینکه طی سال های اخیر تجربه های خوبی در این زمینه کسب شده، اما در امور شورایی برخی کارها با هماهنگی، اجماع نظر و تصمیم جمعی پیش نمی رود. و این مشکل و نقصان، گلایه مندی و دغدغه هایی را برای مردم و مسئولان به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه این مشکل و نقصان، گلایه مندی و دغدغه هایی را برای مردم و مسئولان به وجود آورده، افزود: در این راستا در تلاش برای کاهش این نقاط ضعف و به حداقل رساندن آنها در آینده ای نزدیک هستیم.
وی همچنین خواستار توجه جدی دهیاران و شوراهای اسلامی به امور معیشت و اقتصاد اهالی روستاها شد و گفت: ما از مواهب طبیعی و نیروهای انسانی بسیار توانمند و آماده به کار در روستاها برخوردار هستیم که دهیاران وظیفه دارند از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کنند.
معاون استاندار همدان با بیان اینکه هر مسئولی از جمله دهیاران در حیطه اختیارات خود مسئول پاسخگویی به مسایل و مشکلات موجود هستند، بیان کرد: دهیاران علاوه بر حل مسایل مرتبط با حیطه کاری خود، نباید از امور فرهنگی و اجتماعی روستاییان غفلت کنند.
رضایی بر لزوم رعایت عدالت و انصاف، دلسوزی، صداقت در کار، آگاهی و داشتن برنامه های کوتاه و بلند مدت و تعریف چشم انداز برای روستاها توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: دهیاران در کنار شوراهای اسلامی روستاها باید بیشتر برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم تلاش کنند.
وی با بیان اینکه دهیاران نباید به امور روستاها بی تفادت باشند، گفت: اعتیاد و مواد مخدر یکی از مشکلات و آسیب های اجتماعی است که دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید برای کاهش این آسیب و اجرای موفق طرح کرامت در سطح روستاهای ملایر به ما کمک کنند.
به گزارش ایرنا رضایی ادامه داد: دهیاران باید اولویت های روستا و مطالبات مردم را با وجود محدودیت منابع خوب تشخیص دهند و به محیط زیست، آب، بهداشت و درمان، امور فرهنگی، اجتماعی و مذهبی روستاییان نیز توجه جدی داشته باشند.
فرماندار ویژه ملایر همچنین به اقدام ارزنده دولت یازدهم در زمینه بیمه روستاییان و عشایران اشاره و خطاب به دهیاران تاکید کرد: کمک کنید از این فرصت قانونی برای کمک به روستاییان در تکمیل بیمه آنها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مردم روستا صادق ترین و قدرشناس ترین مردم هستند، افزود: باید تلاش کنیم روستاها، ارزش ها و سنت های آن حفظ شود و برای توسعه و آبادانی روستاها مردم را مشارکت دهیم و از نظر و کمک آنها بهره بگیریم.
14 تیرماه در تقویم رسمی کشور به نام روز دهیاری ها و شهرداری ها نامگذاری شده است.
شهرستان ملایر با 208 روستای دارای سکنه، 141 دهیار فعال دارد.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.