جمشید محمدی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: خیران و حامیان ایتام استان در سال گذشته نیز 108 میلیارد ریال به صورت نقدی و 16 میلیارد ریال به صورت غیرنقدی به فرزندان یتیم و محسنین استان کمک کردند.
وی هدف از اجرای طرح های اکرام و محسنین را حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی های آنان در زمینه های مختلف همچون نیازهای معیشتی، تحصیلی و درمانی عنوان کرد و گفت: این طرح از نیمه دوم سال 1378 در استان همدان اغاز شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه چهار هزار و 252 فرزند یتیم و سه هزار و 907 فرزند محسنین در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند اظهار کرد: 19 هزار و 522 حامی در قالب طرح اکرام از فرزندان یتیم زیر پوشش و 6 هزار و 821 حامی نیز از فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد حمایت می کنند.
محمدی با بیان اینکه هم اکنون هیچ یتیم فاقد حامی در کمیته امداد امداد استان همدان وجود ندارد تصریح کرد: یک هزار و 924 حامی جدید در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در شب های قدر ماه رمضان امسال جذب شدند و یک هزار و 700 یتیم تحت حمایت قرار گرفتند.
طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، از کار افتاده و همچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های نیازمند اجرا می شود و حامیان ایتام تحت حمایت علاوه بر مساعدت های نقدی در هر ماه پیگیر مشکلات تحصیلی، مسکن و جهیزیه فرزندان معنوی خود هستند و در حد توان نسبت به حل این مشکلات اقدام می کنند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.