به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری همدان علی تعالی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان گفت: تنها در بخش کشاورزی در راستای حمایت از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی 697 میلیارد و 755 میلیون ریال تسهیلات به 198 واحد تولیدی این شهرستان اعطا شده است.
یکی از رویکرد‌های اصلی دولت در حوزه رشد ، توسعه و اشتغال، ساز و کاری است که از ابتدای دولت یازدهم تدوین شد و آن تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، استان و شهرستان‌ها است.
وی با بیان اینکه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال داشته است ادامه داد: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نقش مهمی در رونق تولید و بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید داشته ‌است.
فرماندار همدان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل را یکی از دستاوردهای مهم در سطح کشور و استان عنوان کرد و افزود: کارگروه اشتغال شهرستان نیز در راستای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است.
تعالی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مجزا از توسعه و اشتغال نیست خاطرنشان کرد: مهمترین بحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت تولید و اشتغال است که ستاد تسهیل نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه در گذشته اگر یک واحد تولیدی معوقه‌ای داشت قادر به دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش نبود ادامه داد: وقتی طرح اقتصاد مقاومتی در دستگاه اجرایی شکل گرفت دولت، بانک ها را موظف کرد با شرایطی جریمه های واحد های تولیدی بخشیده و بدهی ها تقسیط شود.
فرماندار همدان خواستار به روز شدن اطلاعات آماری دستگاه های اجرایی شد و عنوان کرد: برنامه ریزی و حرکت به سوی یک هدف یا طرح نیازمند داشتن اطلاعات و آماری دقیق از وضع موجود است تا حرکت در بخش مورد نیاز صورت گیرد .

* اجرایی 17 طرح با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی
مسئول پیگیری امور دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان نیز گفت: تاکنون 17طرح در همدان با مشارکت و سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی اجرایی شده است.
جمیله دینی‌زاده با اشاره به شعار سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' اظهار کرد: برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال پیش خواهد رفت و هدف نهایی تحقق شعار سال است.
وی هدف از اجرای برنامه‌ها را افزایش سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات غیر نفتی، رشد اقتصاد، تک‌رقمی بودن نرخ تورم، ایجاد شغل عنوان کرد و افزود: چهار کمیته در راستای تحقق شعار سال تشکیل شده است.
مسئول پیگیری امور دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان کمیته‌ علم و فناوری، کمیته عمران و انرژی، کمیته اقتصادی، کمیته گفتمان‌سازی را چهار کمیته تشکیل شده برشمرد و گفت: گفتمان‌سازی یک فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک بحث جدید است که باید فرهنگ‌سازی ویژه‌ای در راستای تحقق آن انجام گیرد ادامه داد: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.
دینی زاده با بیان اینکه هدف از تشکیل نشست ها شناسایی مشکلات و حل آن‌ها است تصریح کرد: کمیته‌های تشکیل شده باید مشکلات دستگاه‌ها را مطرح و در جدولی ارائه دهند.
وی برون‌ گرایی را یکی از رویکردهای توسعه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تاکنون 217 طرح به بخش‌های خصوصی واگذار شده است که استان همدان در این بخش رتبه نخست کشور را برعهده دارد.
وی با اشاره به احداث کارخانه پنل خورشیدی در استان همدان خاطرنشان کرد: احداث این کارخانه ایجاد اشتغال برای 500 نفر را به دنبال خواهد داشت.
دینی‌زاده با بیان اینکه اگر طرح های نیمه تمام به اتمام برسد اشتغال‌زایی نیز افزایش خواهد یافت یاد آور شد: همه دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق اهداف باید دست به دست هم دهند.
به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان میانگین عملکرد استان همدان در اقتصاد مقاومتی 125 درصد است و همه دستگاه ها خوب عمل کردند.
2087/6993
تنظیم کننده: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.