به گزارش ایرنا کریم حمیدوند روز شنبه در ستاد ساماندهی گلزار شهدای نهاوند افزود: کار ساماندهی گلزار شهدای شهرستان نهاوند توسط بسیج سازندگی ، شهرداری و بنیاد مسکن انجام گرفته که بیش از 95 درصد کارها تاکنون انجام شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 24 مزار شهید در سطح روستاها نیاز به ساماندهی دارد که در صورت انجام آن تمامی قبور شهدا در مناطق روستایی ساماندهی می شود.
رئیس کمیته برنامه ریزی نهاوند افزود: کار ساماندهی مقبره شهدای گمنام واقع در تپه ابوذر این شهرستان نیز توسط بسیج سازندگی در حال انجام است که تا کنون پیشرفت خوبی داشته و در کمیته برنامه ریزی اعتبار لازم اختصاص می یابد
حمیدوند نصب یادمان شهدای گروه ابوذر را از مطالبات مردم و خانواده های شهدای این گروه عنوان کرد و افزود: یادمان شهدای گروه ابوذر نهاوند در کارگروه ویژه ای به تصویب رسیده و جانمایی آن در میدان ورودی آورزمان نیز در نظر گرفته شده که فقط تا کنون محل آن حفاری شده است .
وی افزود: برای اجرای این یادمان 970 میلیون ریال اعتبار به صورت اوراق مشارکت به شهرداری اختصاص داده شده است و عملیات اجرایی آن آباید غاز و حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد .
رئیس بنیاد شهید نهاوند نیز گفت: شهرستان نهاوند دارای 853 شهید در دوران دفاع مقدس است که هفت گلزار آن به تعداد 444 شهید در شهر نهاوند و 96 گلزار به تعداد 409 شهید در مناطق روستایی و مراکز بخش ها در خاک آرمیده اند.
علی خزایی گفت: در سطح روستاها از 409 مزار شهید 385 مزار شهید ساماندهی شده و 24 مزار دیگر نیزباقی مانده که امسال کار ساماندهی آنها انجام خواهد شد.
وی گفت: در سطح شهرستان نهاوند تعداد هشت شهید گمنام وجود دارد که پنج تن آنها در تپه ابوذر ، 2 تن در حوزه های علیمه خواهران و برادران و یک تن نیز در شهر فیروزان مرکز بخش خزل در خاک آرمیده اند.
خزایی افزود: کار احداث یادمان شهدای گمنام واقع در تپه ابوذر که یکی از بی نظیرترین یادمانهای استان است و از اواخر سال گذشته آغاز شده به خوبی در حال انجام است که تا کنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن 2 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است .
شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی 853 شهید والا مقام که 444 تن آنها مربوط به شهر و 409 تن دیگر مربوط به روستا است را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
* 40 میلیارد ریال اعتبار برای عمران دهستان خزل شرقی نهاوند اختصاص یافت
فرماندار نهاوند گفت: به منظور عمران و آبادانی دهستان خزل شرقی از توابع شهرستان نهاوند مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار به صورت اشتراکی از محل اعتبارات دولتی و سپاه پاسداران به این دهستان اختصاص داده شد .
کریم حمیدوند افزود: با توجه به تصمیم قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان در نظر است سه دهستان کمتر توسعه یافته در سطح استان همدان با مشارکت اعتبارات دولتی در زمینه های عمران ، بهداشتی و فرهنگی طرحهای توسعه اجرا شود که دهستان خزل شرقی از توابع بخش خزل نهاوند برای اجرای طرحهای عمران و آبادانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: به منظور بررسی طرحهای توسعه و همچنین اولویت بندی طرحهای مورد نیاز با حضور دستگاههای دولتی پنج کارگروه تشکیل شده و از اواخر سال گذشته کارهای کارشناسی انجام گرفته است.
وی افزود: در این زمینه از سوی قرارگاه سازندگی سپاه 20 میلیارد ریال و از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار منظور شد که با توجه به اولویت بندی طرحها برای عمران و آبادانمی روستاهای این منطقه هزینه می شود .
رئیس کمیته برنامه ریزی نهاوند با اشاره به اینکه برای عمران آبادی این منطقه در مجموع 140 میلیارد ریال در نظر گرفته شده اضافه کرد: در این طرح با توجه به اولویت بندی طرحها در مرحله اول 40 میلیارد ریال اعتبار مشارکتی برای آماده سازی و زیر ساخت طرحها به این دهستان اختصاص می یابد و در مرحله بعد نیز 100 میلیارد ریال از سوی قرارگاه برای تکمیل طرحهای مورد نظر منظور می شود .
وی گفت: به منظور اجرای طرحهای نیمه تمام شهرستان که بیش از 50 درصد عملیات عمرانی آنها به پایان رسیده و همچنین بدهی پیمانکاران از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات مورد نیاز در سال جاری تخصیص داده خواهد شد .
طرح عمران و آبادانی مناطق محروم در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اجرا می شود که بر اساس آن قرار است از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با مشارکت اعتبارات دولتی در یک هزار منطقه و یا دهستان در سراسر کشور طرحهای زیر بنایی برای آبادانی این مناطق اجرا شود که از این تعداد سه دهستان در شهرستانهای نهاوند ، کبودر آهنگ و فامنین در نظر گرفته شده است .
دهستان خزل شرقی از توابع بخش خزل نهاوند دارای 40 روستا است که در مقایسه با سایر روستاها کمتر توسعه یافته انست و بخش خزل به مرکزیت شهر فیروزان با 64 روستا در 30 کیلومتری غرب شهرستان نهاوند واقع شده است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان و 420 کیلومتری جنوب غرب تهران واقع شده است .
2087/7525
خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.