حاجی رضا تیموری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس در زمینی به وسعت 10 هکتار در مجاورت بزرگراه همدان – ساوه در مزرعه احیایی و نیروگاه هفت مگاواتی امیرکبیر در زمینی به وسعت 10 هکتار در زمین های روستای حسین آباد نزدیک به پلیس راه همدان به طور همزمان سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: همچنین 10 ساخت گاه جدید در قالب هفت شرکت با ظرفیت 100 مگاوات در استان همدان در دست اقدام است.
تیموری با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه نیروگاه های مقیاس کوچک صورت گرفته است، افزود: در سال 93 در بخش خزل نهاوند یک نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به قدرت 6.4 مگاوات به بهره‌برداری رسید که از حرارت آن در کارخانه کشت و صنعت خزل استفاده می‌شود و اکنون به دلیل خرابی ژنراتور در دست تعمیر است.
وی ادامه داد: همچنین دومین نیروگاه مقیاس کوچک به قدرت 4.2 مگاوات در شهرک صنعتی بهاران آماده بهره‌برداری است که با راه‌اندازی آن در مجموع 10.6 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان احداث شده است.
تیموری با بیان اینکه در ساختمان ستادی شرکت توزیع برق استان همدان یک نیروگاه 25 کیلوواتی به صورت on grid فعال است که کسر بسیار زیادی از انرژی مصرفی اداره توسط این نیروگاه تامین می شود گفت: همچنین چهار نیروگاه پنج کیلوواتی در مساجد و هشت نیروگاه 10 کیلوواتی در مدارس استان نصب و به بهره برداری رسیده است اما با وجود مطالبه و پیگیری تاکنون از طریق اداره ها در خصوص تامین 20 درصد انرژی مورد نیاز خود اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر مقدار تلفات انرژی در این استان به میزان 6 درصد کاهش یافته است، افزود: در چهار سال گذشته تلفات انرژی از 16.7 درصد به 10.7 درصد تا پایان سال 95 کاهش یافته است.
به گفته وی کاهش این میزان تلفات حدود 212 میلیون کیلوولت ساعت صرفه جویی در انرژی شده است.
وی با بیان اینکه اقدامات فنی و غیر فنی نقش حیاتی در محقق شدن کاهش تلفات انرژی در این استان داشته است گفت: اصلاح ساختار شبکه ها، کنترل و اصلاح لوازم اندازه گیری مشترکان، اقدامات غیرفنی شامل پیگیری های صورت گرفته در مورد جمع آوری برق های غیرمجاز، قرائت به موقع کنتورها و ساماندهی وضعیت قرائت و تعویض لوازم اندازه‌گیری از جمله موارد در خصوص کاهش تلفات انرژی است.
وی ادامه داد: تعویض کنتورهای معیوب، تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز ، محاسبه و تحلیل انرژی تحویلی، فروخته شده و تلفات انرژی به صورت مستمر و ابلاغ و انعکاس نتایج به مسئولان و واحدهای مرتبط برای اطلاع، استفاده و برنامه ریزی لازم ، کنترل مستمر روند پیشرفت فیزیکی طرح های کاهش تلفات و پیگیری تصویب طرح های کاهش تلفات از سوی دستگاه های بالادستی از دیگر اقدام های انجام شده در این زمینه است.
تیموری گفت: تعداد مشترکان برق از 635 هزار و 723 نفر در سال 92 به 704 هزار و 616 هزار نفر در سال 95 رسیده است.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.