سید هادی حسینی بیدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار سال دولت یازدهم و از سال 92 تا 95، 52 هزار و 243 فقره انشعاب فاضلاب در استان همدان واگذار شده است و توان ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب به پنج هزار متر مکعب در روز رسید.
وی اضافه کرد: در بخش فاضلاب در سال 92، 64 درصد از جمعیت استان همدان زیر پوشش فاضلاب قرار داشتند که در دولت یازدهم این رقم به 70.7 درصد رسیده است که این رقم اکنون در کشور 47 درصد است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، رزن، بهار و کبودراهنگ دارای شبکه فاضلاب هستند گفت: 12 شهر از 29 شهر استان همدان نیز دارای انشعاب فاضلاب هستند.
حسینی بیدار با بیان اینکه طرح فاضلاب شهر همدان با 52 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است گفت: این طرح دارای مولفه های تصفیه خانه فاضلاب خط انتقال خطوط فرعی و اصلی است.
وی ادامه داد: در شبکه جمع آوری فاضلاب اصلی که 130 کیلومتر است تاکنون 68 کیلومتر اجرا شده است و در خطوط فرعی نیز که 498 کیلومتر است 229 کیلومتر معادل 46 درصد به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب سال گذشته تعهد خود در اقتصاد مقاومتی محقق کرده است افزود: 38 کلیومتر اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در این استان در سال گذشته اجرایی شده است.
حسینی بیدار در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سرانه مصرف آب در استان همدان با اصلاح140 کیلومتر از شبکه های فرسوده و توسعه آب کاهش یافته است افزود: سرانه تولید آب در سال 92، 247 لیتر در هر شبانه روز بود که این میزان در سال 95 به 233 لیتر کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: با اجرای برنامه های مصرف بهینه آب ، فرهنگ سازی، نصب فشار شکن و اصلاح شبکه و توسعه آب نیز سرانه مصرف آب از 183 لیتر در هر شبانه روز در سال 92 به 173 لیتر در سال 95 کاهش داشته است.
حسینی بیدار با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم جمعیت شهری استان همدان که زیر پوشش آب قرار گرفتند به 100 درصد رسید گفت: در چهار سال گذشته و از سال 92 تا 95، 57 هزار و 665 فقره انشعاب آب در این استان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 56 حلقه چاه به منظور آبرسانی حفر شده است اظهار کرد: از این تعداد چاه در سال گذشته 29 حلقه چاه تجهیز و در مدار آبرسانی قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: از منابع دولتی این شرکت از سال 92 تا 95 در بخش آبرسانی 195 میلیارد و 578 میلیون ریال ، در بخش اصلاح شبکه 52 میلیارد و 553 میلیون ریال و در بخش فاضلاب نیز 484 میلیارد و 148 میلیون ریال اختصاص یافته است.
حسینی بیدار گفت: ایجاد ظرفیت تحویل 15 میلیون متر مکعب پساب با کیفیت مورد قبول نیروگاه شهید مفتح و استفاده از فناوری های نوین از جمله راه اندازی سیستم های جی ای اس (سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی) و هوشمند سازی تاسیسات و الکترونیکی شدن خدمات مشترکان از دیگر فعالیت های این شرکت در دولت یازدهم است.
وی افزود: ایجاد زیر ساخت تامین آب مشتریان از آبهای سطحی و یا از منابع آبهای زیر زمینی به صورت مجزا در راستای پدافند غیر عامل ، دریافت گواهی آزمون کفایت تخصصی کشور در سال 93، اخذ گواهینامه معتمد از سازمان حفاظت محیط زیست ، پیاده سازی الزامات اخذ گواهی ایزو 17025 و پیاده سازی الزامات ایمنی آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته توسط این شرکت است.
حسینی بیدار به کسب گواهینامه طرح سبز و تندیس جهانی 2016 تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان اشاره کرد و افزود: این طرح سال گذشته در بین 185 طرح برتر از میان 11 هزار طرح جهانی ارائه شده در حوزه آب و فاضلاب قرار گرفت.
جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و 97 هزار نفر است که 100 درصد آن زیر پوشش خدمات این شرکت هستند.
775 هزار نفر از جمعیت شهری استان همدان با واگذاری اشتراک برای 276 هزار مشترک زیر پوشش فاضلاب استان قرار دارد.
طول شبکه جمع آوری فاضلاب در استان یک هزار و 377 کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب 59 کیلومتر است.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.