محمد ابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: باید با استفاده از این قانون در راستای تغییر کاربری فضاهای آموزشی با هدف ارتقای آموزش و پرورش گام برداشت.
وی ادامه داد: ایجاد مجتمع های آموزشی می تواند تاثیر مثبتی در سیستم تعلیم و تربیت استان داشته باشد و بویژه در مناطق تازه احداث و شهرک ها و مناطق بافت فرسوده پتانسیل مناسبی برای اجرای این مجتمع ها وجود دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: در قانون بودجه سال 96 در راستای ساماندهی املاک و فضاها، امکان تغییر کاربری فضاهای آموزشی فراهم شده که از این فرصت می توان برای تامین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش استفاده کرد.
مصطفی خزاعی افزود: در بند 'ه ' تبصره 9 قانون بودجه سال 96 به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظه های آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند.
وی ادامه داد: باید از این فرصت یکساله با استفاده بهینه از املاک و سرمایه های راکد، بهبود و تغییر کاربردی املاک و زمین های بدون استفاده، ایجاد زمینه لازم برای توسعه هنرستان ها ، فروش تولیدات هنرستان ها و کاهش وابستگی آموزش و پرورش به منابع دولتی، راهی برای تامین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش ایجاد کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان همچنین به دستاوردهای آموزش و پرورش استان همدان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته جشنواره دانش آموزی 'نوجوان سال' با هدف گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی برگزار شد و پنج هزار و 443 نفر در این طرح شرکت کردند.
خزاعی ادامه داد: همکاری 'خانه و مدرسه' طرح دیگری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی بود که مباحث آموزشی برای تبیین عوامل محافظتی کودکان و افزایش تعامل والدین با فرزندان برای توانمند کردن دانش آموزان در 30 جلسه برگزار شد.
وی اظهار کرد: فضای مجازی، شرایط کاری و زندگی اجتماعی افراد موجب شده ارتباطات رو در رو و ارتباطات محبت آمیز والدین با دانش آموزان را کاهش داده و ارتباطات کلامی و نزدیک والدین و فرزندان را تا حدود زیادی کاهش یافته است.
خزاعی بیان کرد: 18 هزار و 450 بسته آموزشی در راستای آگاهی بخشی در بین اولیای دانش آموزان توزیع شد و 10 هزار و 250 مورد از این بسته ها نیز در بین معلمان و کادر اداری مدرسه برای مواجهه درست با آسیب ها و آموزش روش مناسب برخورد با دانش آموزان توزیع شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته طرح مهارت 'مراقبت از خود' برای 60 هزارو 200 دانش آموز دوره دوم ابتدایی استان، طرح مدارس مراقب با رویکرد پیشگیری اجتماع محور در تمام مقاطع تحصیلی و طرح مدارس مراقب با رویکرد پیشگیری اجتماع محور برای تمام مقاطع تحصیلی و طرح آموزش مهارت های مقابله ای برای دانش آموزان دوره متوسطه اول برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر و رفتارهای پرخطر برگزار شد.
وی اجرای طرح سفیران سلامت برای 200 مراقب سلامت و 24 هزار نفر از دانش آموزان سه دوره تحصیلی، آموزش تغذیه سالم و اجرای طرح آهن یاری و ویتامین دی برای 100 درصد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم را از دیگر اقدامات موفق آموزش و پرورش در سال گذشته عنوان کرد.
حدود 280 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.