محمود مصباح روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجرب های ارزشمند پیشکسوتان تئاتر استان و با تأکید بر ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.
وی گفت: این دوره از جشنواره در سه بخش رقابتی، بخش ویژه یا پیشکسوتان و بخش خیابانی برگزار می‌شود.
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان زمان برگزاری جشنواره تئاتر استان را اواخر شهریور ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: آن دسته از گروه‌هایی که در فاصله زمانی مهرماه سال 95 تا پایان مردادماه 96 تولید نمایش و اجرای عمومی داشته‌اند می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.
مصباح گفت: 25 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است و آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره حداکثر تا ١٥ شهریور ماه معرفی می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه جشنواره استانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود، گفت: حداکثر 2 نمایش صحنه‌ای منتخب این جشنواره به دبیرخانه سی ‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خاطر نشان کرد : در راستای هماهنگی و برنامه ریزی به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر این جشنواره در شهرستان کمیته های 10 گانه از جمله کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ، مالی و پشتیبانی ، هنری ، حراست در این اداره تشکیل و کلیه اقدامات و برنامه ها در حال پیگیری است .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خاطر نشان کرد در حال حاضر 6 گروه نمایشی در حال تمرین در بخشهای مختلف صحنه ای و خیابانی خود را برای حضوری پر رنگ در این جشنواره آماده می کنند .
مصباح در پایان با اظهار امیدواری نسبت تاثیر گذاری این رویداد بزرگ فرهنگی در توسعه فرهنگ و هنر شهرستان گفت: شهرستان نهاوند یکی از شهرهای بزرگ استان است که در زمینه های هنری قابلیتهای چشمگیری را داشته و بدون شک این فرصت می تواند استعدادهای موجود را بیشتر نمایان ساخته و شور و نشاط را در بین اهالی هنر دو چندان سازد .
قابل ذکر است که شهرستان نهاوند تا کنون در زمینه برگزاری جشنواره مختلف هنری از جمله تئاتر و موسیقی موفقیتهای خوبی داشته است .
جشنواره تئاتر همه ساله به منظور شناسایی و رشد خلاقیتهای هنری در سطح استان برگزار می شود .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری استان همدان واقع شده است .
7525/6993
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.