سید محمود عسگریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مطرح کردن زودهنگام موضوع ادغام این موسسات با توجه به اینکه این اقدام در فرایند و روال اداری قرار دارد و به نتیجه قطعی نرسیده است، کار نادرستی بود.
وی افزود: 2 موسسه ثامن و کوثر باید فرایند قانونی را طی کرده و پس از انعقاد تفاهم نامه، آن را به بانک مرکزی تحویل دهند و در صورت تائید بانک مرکزی ، فرایند ادغام صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: سپرده گذاران موسسات مالی کوثر و ثامن به هیچ وجه نگران نباشند چون هم اینک شعبه ها طبق روال عادی به مراجعه کنندگان خدمات می دهند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار کرد: روز شنبه و یکشنبه هفته جاری جمعی از سپرده گذاران در محل این موسسه ها حضور یافتند که به دنبال پیگیری های صورت گرفته و صحبت با سپرده گذاران دغدغه آنان رفع شد.
عسگریان بیان کرد: به طور حتم شاهد اختلاف فاحش نسبت به گذشته در زمینه ارائه خدمات به مشتریان موسسات ثامن و کوثر نخواهیم بود چون حفظ مشتری و مشتری مداری یکی از اصول اساسی بانکداری است.
بانک مرکزی با هدف انتظام‌ بخشی و ایجاد شفافیت هرچه بیشتر عملکرد نظام پولی و بانکی با نگاه کارشناسی و به طور جدی، ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را دنبال کرده است.
اقدامات بسیاری به منظور ساماندهی موسسات پولی و اعتباری غیرمجاز انجام شده که بسته به مورد، به صدور مجوز، انحلال یا ادغام آنها منجر شده است.
موضوع ساماندهی موسسه های غیرمجاز از اوایل دهه 1390 مطرح شد اما در دولت یازدهم بانک مرکزی اولویت خود را بر ساماندهی بازار پولی و مالی کشور و تعیین تکلیف غیرمجازها استوار کرد.
در راستای ساماندهی این موسسه ها ابتدا فهرست اولیه موسسات ادغامی و در شرف تأسیس در اسفند 1389 تهیه و در فروردین 1392 به روزرسانی شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.