محمد ابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان بر هم افزایی همه دستگاه ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و افزود: اوقات فراغت به معنای فارغ بودن از درس است و ذهن دانش آموز باید در تعطیلات تابستان از فضای درس خلاص شود اما این به معنای بیهوده و بی نتیجه گذراندن تعطیلات نیست.
وی ادامه داد: شادی و نشاط جوانان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و اگر اوقات فراغت آنان به درستی غنی سازی شود و بی نتیجه نگذرد، برای دانش آموز لذت بخش است و هیجانهای او را تخلیه می کند.
وی با تاکید بر اینکه غنی سازی اوقات فراغت جزو ضرورت های زمان کنونی است گفت: اگر فرصت ها فراهم نشود اوقات فراغت دانش آموزان به فضای مجازی و مشکلات ناشی از آن ختم می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تاکید کرد: چارچوبی برای اوقات فراغت تهیه و انتظارات شهرستان ها در قالب این چارچوب به شهرستان ها ارسال شود و در قالب این چارچوب باید سعی شود ظرفیت دانش آموزان تحت پوشش برنامه های غنی سازی اوقات فراغت به 110 هزار نفر برسند.
الهی تبار اظهار کرد: برخی از مشکلات امروز ناشی از استخدام های گذشته در اموزش و پرورش است که متناسب با نیازها نبوده و موجب شده در یک رشته تحصیلی کمبود نیرو و در مقطعی مازاد نیرو داشته باشیم و این امر آموزش و پرورش ما را آسیب پذیر می کند.
وی با تقدیر از مشارکت فرهنگیان و آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات اخیر گفت: اگر رای گیری در شعب اخذ رای همدان بعد از ساعت 24 نیز ادامه می یافت مشارکت مردم به بیش از 80 درصد می رسید.
الهی تبار تاکید کرد: هیچ خلل و مشکلی در روند برگزاری انتخابات در استان همدان وجود نداشت و هیات نظارت نیز روند اجرای انتخابات در استان را تایید کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: بهره وری از ظرفیت های موجود در استان برای رفع نیازهای آموزش و پرورش باید افزایش یابد و از فضای فیزیکی مدارسی که متروکه و مخروبه هستند باید برای رفع نیازها استفاده کرد.
مهرداد نادری فر افزود: باید امکانات و ظرفیت های موجود را بررسی کنیم و بهره وری از این امکانات را افزایش دهیم و در این راستا باید مجموعه ها باید هم افزایی داشته باشند.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.