غلامحسین تقوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اجرای سیستم آبیاری نوین در این شهرستان از سال 93 سرعت گرفت، افزود: در سال های 94 و 95 به اندازه پنج سال گذشته در اجرای سامانه آبیاری نوین در این شهرستان کار انجام شد.
وی اظهار کرد: سال گذشته بالاترین میزان رشد اجرای سامانه آبیاری نوین را در این شهرستان داشتیم که سهمیه ما 2 هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان بود.
تقوی ادامه داد: در حال حاضر حدود 800 هکتار از اراضی این شهرستان برای اجرای سامانه آبیاری نوین شامل قطره ای و بارانی در دست اجرا است.
وی بیان کرد: در صدد هستیم در سال 96 با حمایت دولت سطح اراضی زیر پوشش آبیاری نوین در شهرستان ملایر را به حدود یک هزار و 600 هکتار برسانیم.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه این میزان از اراضی در دست طراحی و آماده دریافت تسهیلات است، گفت: بیش از 800 هکتار از اراضی این شهرستان نیز برای اجرای طرح آبیاری نوین در مرحله تکمیل مدارک برای ارسال است.
تقوی افزود: دولت برای اجرای آبیاری نوین تسهیلات خوبی را در نظر گرفته که نیاز است کشاورزان برای استفاده از این تسهیلات و تجهیز اراضی کشاورزی خود به سامانه آبیاری نوین با توجه به کمبود و تنش آبی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تاکنون 330 کیلومتر لوله گذاری در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان نیز انجام شده است.
وی همچنین مکانیزه شدن بخش کشاورزی را یک ضرورت برشمرد و بیان کرد: با حمایت های دولت یازدهم، در سه سال گذشته بیش از 200 میلیارد ریال برای توسعه این بخش در شهرستان ملایر هزینه شد که در استان همدان پیشرو هستیم.
بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر پوشش آبیاری نوین است و 27 هزار و 350 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مکانیزه است.
در حال حاضر 20 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت محصولات باغی، بیش از 61 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و 38 هکتار زیر کشت آیش است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.