به گزارش ایرنا استان همدان روز یکشنبه 14 خردادماه در بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی معمار بزرگ انقلاب امام خمینی (ره)، سوگوار بود.
مردم استان همدان همزمان با مردم سراسر ایران سالگرد ملکوتی ارتحال امام راحل (ره) را در سوگ نشسته و با حضور در مساجد و تکایا با برپایی آیین های عزاداری با آرمانهای امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.
شرکت در راهپیمایی 14 خرداد و حضور در آیین ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه امام خمینی (ره) از برنامه های ویژه بیست هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در همدان بود.

** استاندار همدان حوادث تروریستی در حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد
استاندار همدان چهارشنبه شب با انتشار پیامی حوادث تروریستی امروز در محل حرم مطهر امام (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد.
محمد ناصر نیکبخت ضمن محکوم نمودن حملات تروریستی امروز چهارشنبه که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از هموطنان عزیز شد، گفت: این اقدام تروریستی بار دیگر ثابت کرد که دشمنان کوردل ملت مسلمان ایران همواره به دنبال ایجاد ناامنی و برهم زدن وحدت در کشور بوده و خواهند بود.
وی با ابراز تاثر از این حادثه تروریستی و اظهار همدردی با خانواده های داغدار ، این اقدام شنیع تروریست ها و حامیان بی شرم آنها را محکوم و از اقدام جسورانه نیروهای مقتدر امنیتی ، نظامی و انتظامی قدردانی کرد .
استاندار همدان شهادت جواد تیموری از شهرستان تویسرکان و علی جواد زارع از شهرستان اسدآباد را به ملت شریف ایران اسلامی ، هم استانی های عزیز ، بالاخص خانواده های معظم آن شهیدان تبریک و تسلیت گفت.

** 6 شهروند در حادثه آتش سوزی جان باختند
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد کشته شدگان حادثه آتش سوزی پنجشنبه شب گذشته در شهر همدان به 6 نفر رسید.
جعفر شاهرخی افزود: در آتش سوزی ساعت 22 شب گذشته در آپارتمانی در محله کوچه امامزاده یحیی همدان که به علت انفجار گاز در یک منزل مسکونی این آپارتمان رخ داد، یک نفر در محل حادثه و 5 نفر در بیمارستان جان باختند.
وی با بیان اینکه این افراد با پنج دستگاه آمبولانس پایگاههای شهری همدان به مراکز درمانی سینا و بعثت منتقل شده بودند افزود: 2 نفر از مصدومان این حادثه همچنان در بیمارستان بستری بوده و 2 نفر دیگر نیز ترخیص شده اند.
وی با بیان ایتکه فوت‌شدگان شامل سه کودک و سه زن بودند، ادامه داد: یکی از مصدومان کودکی 9 ساله است که در بخش مراقبتهای ویژه با سطح هوشیاری پایین (کما ) بستری است.

** معاون رییس جمهوری: مطالبات مردم در انتخابات با یک بلوغ سیاسی و عقلانیت شکل گرفت
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مطالبات مردم در انتخابات با یک بلوغ سیاسی و عقلانیت شکل گرفت.
زهرا احمدی‌پور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: در شرف تشکیل دولت دوازدهم هستیم که برآمده از رای عقلانیت و بلوغ سیاسی مردم است و رئیس دولت به عنوان منتخب مردم، مجری قانون اساسی است.
وی تصریح کرد: دولت دوازدهم مسئولیت سخت تری در قبال مطالبات فشرده مردم خواهد داشت و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال را مد نظر قرار داده و جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی باید بر تولید و اشتغال باشد.
وی افزود: در سال 96 باید به ظرفیت تولید اضافه کرده و اشتغال را افزایش داد و با تولید و اشتغال از شرایط ناپایدار بخش‌های اقتصادی کشور گذر کرد.

**صحت صندوقهای اخذ رای همدان مورد تایید مجریان انتخابات قرار گرفت
استاندار همدان گفت: در حالی که شائبه‌هایی برای تخریب دولت ایجاد شده بود در استان همدان صحت تمام صندوق‌ها مورد تایید ناظران و مجریان رسمی انتخابات قرار گرفت.
محمدناصر نیکبخت عصر سه شنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با حضور پرشور مردم برگزار شد و خدمات دولت به گونه‌ای بود که مردم باز اعتماد خود را به دولت نشان دادند هرچند تخریب‌ها به گونه‌ای شده بود که خدمات نظام زیر سوال رفت.
وی تصریح کرد: در دور انتخابات بی‌مهری به برخی از سازمان‌ها شد که از جانب مخالفان دولت نبود و از طرف خودی‌ها مهندسی شده بود و در این مدت برخی از مدیران نگران شده و واهمه داشتند.

**تخلفی در انتخابات شوراهای اسلامی رخ نداده است
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: تخلف در روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی تاکنون محرز نشده است.
محمدابراهیم الهی تبار افزود: انتشار اخبار خلاف واقع در برخی از رسانه ها منبی بر بروز تخلف در انتخابات شورای شهر خلاف اخلاق رسانه ای و دروغ پردازی فاحش بوده و تکذیب می شود.
وی بیان کرد: پس از اعلام اسلامی داوطلبان و میزان آرای آنها از سوی فرمانداری معترضان 2 روز وقت داشتند شکایت خود را ارئه دهند و پس از آن به مدت پنج روز شکایت داوطلبان بررسی می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادآوری کرد: در مهلت تعیین شده 134 مورد شکایت به هیات های اجرایی در سطح فرمانداری و بخشداری رسیده است و این به معنای بروز تخلف نیست.

** اولویت هم افزایی مدیران حل مشکل اشتغال است
استاندار همدان گفت: یکی از اولویت های مهم در دولت دوازدهم ، هم افزایی مدیران برای حل مشکل اشتغال است.
محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: با شرایطی که کشور دارد و نیازهای جامعه به اشتغال، همه باید بسیج شویم و توانمان را افزایش دهیم و همه توان را بر این بگذاریم تا مشکل بیکاری را حل کنیم.
وی با بیان اینکه استان باید به صورت یک کارگاه فعال اقتصادی درآید که محصول آن تولید شغل باشد افزود: با شستا مذاکره شود که اگر توان کار در منطقه ویژه اقتصادی را ندارد به رئیس جمهوری گزارش شود زیرا مصوبه رئیس جمهور است.
استاندار همدان با بیان اینکه امسال ، سال جهش است و هیچ بهانه ای نیست تصریح کرد: باید سرمایه گذاری را تقویت و طرح های در حال اجرا را پیگیری کنیم و شغل هم ایجاد کنیم.
نیکبخت ادامه داد: امسال باید دغدغه اشتغال ، معیشت و بیکاری مردم تا سرحد ممکن حل شود و به اندازه سهم مان حتی در جاهایی بیشتر از سهم استان با توجه به توانمندیهای بکر استان ، شغل ایجاد شود.

** کمیته امداد، متولی 53 درصد مشاغل ایجاد شده در همدان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: این نهاد در سال 95 از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی سه هزار و 250 طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی برای مددجویان اجرا کرد که این رقم 53 درصد از مشاغل ایجاد شده در استان را شامل می شود.
پیمان ترکمانه افزود: به استناد آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در سال 95 در مجموع 6 هزار و 114 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی توسط دستگاه های متولی اجرا شده است.
وی ادامه داد: کمیته امداد در سال 95 با ثبت سه هزار و 250 طرح اجرا شده در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سامانه رصد ، جایگاه نخست استان همدان را در تحقق اشتغال تعهد شده در این سامانه کسب کرد.

** اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات بخش کشاورزی همدان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: هیات وزیران برای جبران خسارات وارد شده به باغات و زراعات این استان پرداخت 900 میلیارد ریال را تصویب کرده است.
علیمردان طالبی بیان کرد: به علت بروز سرما، بارش برف و تگرگ در سال زراعی جاری خسارت هایی بر باغات گردو و گلخانه ها وارد شده بود.
وی افزود: هیات دولت در نشست اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با پرداخت 900 میلیارد ریال برای جبران این میزان خسارات موافقت کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: طبق قوانین و مقررات 300 میلیارد ریال از این مبلغ برای خسارت ناشی از سرمازدگی باغات گردو تویسرکان اختصاص می یابد.

** غواصان جسد یک مرد را از سد اکباتان همدان خارج کردند
مسئول تیم غواصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: تیم غواصی جسد یک مرد حدود 50 تا 55 ساله از سد اکباتان شهر همدان خارج شد.
داوود شهدوستی یادآوری کرد: 14 خرداد سالجاری نگهبان سد اکباتان پس از مشاهده قسمتی از بدن یک مرد غرق شده در سد اکباتان موضوع را اطلاع رسانی می کند.
وی اضافه کرد: اعضای تیم غواصی در محل حادثه حضور یافته و پس از 40 دقیقه تلاش، جسد این مرد را به بیرون از سد خارج می کنند.
وی بیان کرد: این مرد مسن با پوشش کامل شامل لباس و کفش داخل سد افتاده است همچنین جریان آب وی را به سمت تاج سد هدایت کرده به گونه ای که جسد او به دریچه و تاج سد آویزان شده بود.

** 2 نشان طلا رهاورد ورزشکاران همدانی در رقابت های پاورلیفتینگ روسیه
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام همدان گفت: 2 ورزشکار منتخب این استان در رقابت های بین المللی پاورلیفتینگ کشور روسیه به 2 نشان طلا دست یافتند.
مرتضی خدابنده لو اظهار کرد: پیکارهای بین المللی پاورلیفتینگ با حضور قهرمانان کشورهای مختلف جهان به میزبانی مسکو پاینخت روسیه برگزار شد و امروز با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
وی اضافه کرد: در این پیکارها علی نجفی در رده سنی جوانان توانست نشان طلا کسب کند و فرشید جعفری دیگر ورزشکار همدانی اعزامی به این رقابت ها نیز مدال طلای رده سنی بزرگسالان را به دست آورد.

** سنگ فرز جان یک نهاوندی را گرفت
مسئول فوریتهای پزشکی نهاوند گفت: مردی 45 ساله روز دوشنبه در اثر اصابت سنگ فرز به گردنش که باعث قطع شریان اصلی خون او شد ، جان باخت.
احمد کیانی افزود: این مرد که رحم خدا یوسفوند نام داشت هنگام کار در کارگاهش در حالیکه با سنگ فرز مشغول کار بود به علت شکسته شدن سنگ فرز و اصابت آن به گردنش جان باخت.
وی گفت: با توجه به اینکه سنگ فرز هنگام روشن بودن از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد لذا هنگام شکسته شدن با همان سرعت به گردن وی اصابت نموده که باعث قطع شریان اصلی وی گردیده و تا رساندن او به بیمارستان جان خود را از دست داد.

** سرقت با انگیزه تفریح
فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: عوامل کلانتری 16 شهر همدان روز گذشته موفق به شناسایی و انهدام باند 10 نفره سارقان نوجوان زیر 18 سال شدند.
سرهنگ پژمان قویمی یادآوری کرد: سارقان از چند وقت پیش اقدام به سرقت موتورسیکلت از نقاط مختلف شهر همدان می کردند.
وی اضافه کرد: عوامل کلانتری 16 برای دستگیری سارقان، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده که در بررسی ها مشخص شد سارقان پس از سرقت، تعدادی از موتورسیکلت ها را چند کوچه بالاتر از محل سرقت رها می کنند.
وی بیان کرد: همچنین سارقان چند روز با وسیله سرقتی به گشت و گذار و تفریح پرداخته سپس در منطقه ای موتورسیکلت را رها می کردند.

** 12 شهربازی همدان پلمپ شد
مدیر کل استاندارد همدان اظهار کرد: با آغاز بررسی فرآیند استاندارد سازی تجهیزات شهربازی از اوایل سالجای تاکنون تجهیزات 12 شهربازی این استان با دستور مقام قضایی و به علت منطبق نبودن با استاندارد پلمپ شده است.
محمد مددی بیان کرد: هفت واحد از شهربازی ها تعطیل شده در مرکز استان و پنج مجموعه در شهرستانهای تابعه قرار دارد.
وی گفت: تعدادی از واحدهای شهربازی به موضوع مهم استانداردسازی و اعلان وضعیت تجهیزات خود بی توجه بوده که به این دلیل واحد های آنها پلمب شد.
وی تصریح کرد: همچنین تعداد پنج واحد شهربازی در استان با رفع نواقص و استاندارد سازی تجهیزات مجموعه خود از وضعیت پلمپ خارج شدند.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.