به گزارش روابط عمومی استانداری همدان ، محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: با شرایطی که کشور دارد و نیازهای جامعه به اشتغال، همه باید بسیج شویم و توانمان را افزایش دهیم و همه توان را بر این بگذاریم تا مشکل بیکاری را حل کنیم.
وی با بیان اینکه استان باید به صورت یک کارگاه فعال اقتصادی درآید که محصول آن تولید شغل باشد افزود: با شستا مذاکره شود که اگر توان کار در منطقه ویژه اقتصادی را ندارد به رئیس جمهوری گزارش شود زیرا مصوبه رئیس جمهور است.
استاندار همدان با بیان اینکه امسال ، سال جهش است و هیچ بهانه ای نیست تصریح کرد: باید سرمایه گذاری را تقویت و طرح های در حال اجرا را پیگیری کنیم و شغل هم ایجاد کنیم.
نیکبخت ادامه داد: امسال باید دغدغه اشتغال ، معیشت و بیکاری مردم تا سرحد ممکن حل شود و به اندازه سهم مان حتی در جاهایی بیشتر از سهم استان با توجه به توانمندیهای بکر استان ، شغل ایجاد شود.
وی با بیان اینکه طرح ها را زود تعیین تکلیف کنیم افزود: اگر شدنی نیستند یا متقاضی اهلیت ندارد، اعلام شود و واگذاری طرح ها طولانی نشود.
استاندار همدان ادامه داد: طرح ها نباید بلاتکلیف بماند و باید در اولویت پیگیری مدیران باشد چرا که امروز دغدغه ما تنها حل مشکلات مردم است و مشکل مردم هم اشتغال است.
نیکبخت گفت: مدیران دستگاه های اجرایی پیشنهاد اشتغال خود راارائه کنند و البته نباید به سهمیه اعلامی بسنده کرد.
وی با اشاره به اینکه هر شهرستان ده روستا را برای اشتغال زایی و تولیدی شدن معرفی کند افزود: برای ثبت جهانی هگمتانه سه خواسته از استان داشتند که درباره فرودگاه، همکاری شهرداری و آمادگی زیرساختها اعلام شد و موضوع در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: حرفهای اتوکشیده و قشنگ را در میدان عمل نمره می دهم و از وعده دادن پرهیز کنیم چرا که باید برای اشتغال مردم کار کنیم.
استاندار همدان با اشاره به اینکه با مدیری که نتواند خود را با تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد ، نمی توانم کار کنم افزود: کمک کنید و استان را تغییر دهید.
نیکبخت بیان کرد: ایجاد سه هزار و 200 شغل از سوی کمیته امداد استان، تحول خوبی است و از عملکرد کمیته امداد رضایت دارم و باید اعتماد مردم در انتخابات را با ایجاد اشتغال پاسخ دهیم و سرمایه گذاری را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه از عملکرد پنجره واحد سرمایه گذاری استان راضی نیستم باید فعالتر شود افزود: معاون اقتصادی استانداری، بانکها را فعال تر کند و مدیران را برای اشتغال و تولید بکار بگیرد.
استاندار همدان افزود: تمام تلاش را بر این بگذاریم تا مردم بعد از چهار سال ببینند که عایدی دولت تدبیر و اعتدال قابل توجه است.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.