علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به علت بروز سرما، بارش برف و تگرگ در سال زراعی جاری خسارت هایی بر باغات گردو و گلخانه ها وارد شده بود.
وی افزود: هیات دولت در نشست اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با پرداخت 900 میلیارد ریال برای جبران این میزان خسارات موافقت کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: طبق قوانین و مقررات 300 میلیارد ریال از این مبلغ برای خسارت ناشی از سرمازدگی باغات گردو تویسرکان اختصاص می یابد.
طالبی یادآوری کرد: اردیبهشت ماه سال 94 بر اثر بروز سرمای شدید بسیاری باغات گردو شهرستان تویسرکان دچار سرمازدگی شدید شد که برای جبران خسارت این موضوع از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و در مکاتبه ای با وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شد.
وی بیان کرد: 600 میلیارد ریال از این اعتبار نیز به سایر شهرستانهای همدان اختصاص می یابد که عمده آنها بر اثر برودت هوا و بارش تگرگ گلخانه هایشان دچار خسارت شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز شنبه 13 خردادماه سالجاری تصویبنامه هیات وزیران را درباره اختصاص اعتبار به وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی، جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.