سعید گلستانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همدان از اواخر هفته گذشته میزبان گردشگران و مسافران زیادی بوده است که با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، رعایت حرمت این ماه و روزه داران بر هر فردی از جمله مسافران واجب است.
وی اضافه کرد: هر چند در دین مبین اسلام روزه گرفتن برای مسافران امری واجب نیست ولی این به معنای این نیست که آنها می توانند در ملاء عام روزه خواری کنند.
وی تاکید کرد: حتی تظاهر به روزه خواری طبق قانون جرم محسوب می شود و در صورت ارتکاب به این تخلف ، فرد متخلف طبق قانون مجازات می شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: عوامل انتظامی در مناطق مختلف حضور داشته و با افرادی که در انظار عمومی روزه خواری می کنند برخورد می کنند.
گلستانی افزود: مسافران، گردشگران و افراد بیمار و سالخورده که توان روزه گرفتن ندارند به احترام افراد روزه دار از خوردن و آشامیدن در انظار عموم پرهیز کنند در غیر اینصورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.
در قانون مجازات اسلامی به صراحت در رابطه با جرم روزه خواری صحبت نشده است، اما در ماده 638 این قانون آمده است که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی، جرم است و دادگاه ها نیز براساس این ماده قانونی، حکم افراد مرتکب را صادر می کنند.
براساس قانون مجازات اسلامی، هر کس به صورت علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.