به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، مریم کاظمی افزود: فراخوان این دوره جشنواره دارای رویکرد متناسب با شعار امسال جشنواره و کدگذاری اهداف آینده تئاتر کودک در دراز مدت است.
وی درباره تغییرات این دوره جشنواره در فراخوان گفت: فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تغییری بنیادین در شکل و ساختار کلی جشنواره آنطور که تا کنون وجود داشته نداده است اما سعی شده با رویکرد دیگری به بخش های مختلف نگاه شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره ضمن بهره گیری از دوره های گذشته و تاکید بر شعارها و اهداف قبلی شعار جدیدی برای جشنواره امسال انتخاب کرده ایم که برگرفته از شرایط فعلی تئاترکودک و تشخیص بعضی کمبودها است.
وی با بیان این که انتخاب شعار امسال «کودکی، همسفر قصه ها» با هدف اهمیت به قصه و قصه گویی و نوع روایت در مسیر نزدیک شدن به مخاطبان است، ویژگی فراخوان امسال را سادگی ، حفظ انسجام گروه ها و نزدیک شدن به آرمان هنری دانست.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: کار من و هر دبیری باید ادامه کار قبلی باشد نه رد آن زیرا همه مشکلات ما از سلیقه های فردی جدا از هم ناشی می شود.
کاظمی یادآور شد: بدون داشتن چشم انداز چند ساله هیچکس نمی تواند قدمی رو به جلو بردارد و چشم انداز پویا روی کوشش سال های قبل استوار است.
وی تاکید کرد: هدف اصلی جشنواره اجرای نمایش و جذب مخاطبان و علاقمندان بیشتر برای نمایش ها و ایجاد تفکر سالم در خانواده هاست تا روزی برسد که هر خانواده رفتن برای دیدن نمایش را مثل مدرسه رفتن بدیهی بداند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر سالن جدیدی تاسیس نشده و ستاد جشنواره در کنار این مساله باید از همکاری سایر ارگان ها در همدان بهره مند باشد تا بتواند مسئولیت های خود را سامان دهد.
وی تاکید کرد: هدف اصلی جشنواره اجرای نمایش و جذب مخاطبان و علاقمندان بیشتر برای نمایش ها و ایجاد تفکر سالم در خانواده هاست که روزی برسد که هر خانواده رفتن برای دیدن نمایش را مثل مدرسه رفتن بدیهی بداند و مخاطب بیشتر یعنی سالن های بیشتر و مسئولیت بیشتر.
کاظمی در پایان گفت: هنوز سالن جدیدی تاسیس نشده و ستاد جشنواره در کنار این مسئله باید از همکاری سایر ارگان ها در همدان بهره مند باشد تا بتواند مسئولیت هایش را سامان دهد.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور 347 گروه نمایشی آذرماه 95 در همدان برگزار شد.
7523/6993
تنظیم: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.