محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتشار اخبار خلاف واقع در برخی از رسانه ها منبی بر بروز تخلف در انتخابات شورای شهر خلاف اخلاق رسانه ای و دروغ پردازی فاحش بوده و تکذیب می شود.
وی بیان کرد: پس از اعلام اسلامی داوطلبان و میزان آرای آنها از سوی فرمانداری معترضان 2 روز وقت داشتند شکایت خود را ارئه دهند و پس از آن به مدت پنج روز شکایت داوطلبان بررسی می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادآوری کرد: در مهلت تعیین شده 134 مورد شکایت به هیات های اجرایی در سطح فرمانداری و بخشداری رسیده است و این به معنای بروز تخلف نیست.
الهی تبار درباره ارائه آمار تفکیکی شعب اخذ رای به داوطلبان افزود: نتیجه آرای داوطلبان شوراهای اسلامی تنها به صورت تجمیعی در اختیار آنها قرار می گیرد و ارائه تفکیکی آرای شعب خلاف قانون است.
وی اضافه کرد: داوطلبان شوراها تنها در روز رای گیری مجاز به حضور در شعب هستند و در صورت نیاز به بازشماری آرای صندوق ها، این اقدام تنها با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت انجام می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد.
در این دوره از انتخابات یک هزار و 370 شعبه اخذ رای در استان همدان کار جمع اوری آرای مردم را بر عهده داشتند که طبق آمار ارائه شده 73.7 درصد واجدین شرایط در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند.
بیشترین میزان مشارکت در بین شهرهای استان متعلق به اسدآباد با 79.5 درصد است و گروه سنی 26 تا 35 سال با 215 هزار نفر بیشترین میزان حاضران در پای صندوق های اخذ رای بودند.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر 985 داوطلب برای تکیه زدن بر 164 کرسی با هم به رقابت پرداختند همچنین چهارهزار و 743 داوطلب شورای روستا در این انتخابات حضور داشتند.
در جریان انتخابات 29 اردیبهشت سالجاری 23 هزار نفر کار اجرایی، نظارت، بازرسی و برقراری امنیت انتخابات در استان همدان را عهده دار بودند.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.