به گزارش ایرنا احمد باقری روز چهارشنبه در بازدید از آغاز عملیات برداشت گل محمدی از مزارع این شهرستان گفت: شهرستان نهاوند به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی یکی از قطبهای مهم تولید گیاهان دارویی است که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی می تواند اشتغالزایی خوبی در این زمینه ایجاد نماید .
وی با بیان اینکه صرفه اقتصادی گیاهان دارویی باعث ترغیب کشاورزان به سمت این محصولات شده است افزود: در حال حاضر بیش از 47 هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفته گه به‌طور میانگین این وسعت کشت گیاه دارویی در شهرستان بیش از 345 میلیارد ریال برای نهاوند ارزآوری داشته است.
وی اظهار کرد: بر این اساس با فعالیتهای آموزشی و ترویجی صورت گرفته تعداد زیادی از کشاورزان به کشت حدود 18 گونه گیاه دارویی از جمله سیر، موسیر، گل محمدی، گل گاو زبان، مرزنجوش، اسطوخودوس، گل همیشه بهار، زعفران، به لیمو و بادرنجبویه اقدام نموده اند.
باقری افزود: جهاد کشاورزی ‌نهاوند در کنار توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کشت گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داده ‌چراکه کشت گیاهان دارویی ضمن اینکه به‌تناوب زراعی کمک می‌کند درآمدزایی بسیار خوبی برای کشاورزان و شهرستان دارد.
قابل ذکر است که شهرستان نهاوند با توجه به داشتن آب و هوای مساعد و داشتن پوشش گیاهی مناسب قابلیتهای خوبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی دارد .
از مهمترین گیاهان دارویی موجود در نهاوند می توان به آرتیشو (کنگر فرنگی)، گل همیشه‌بهار، کاسنی، زعفران، گل‌گاوزبان، گل‌محمدی، اسطوخودوس، سیر و موسیر به 2 صورت کشت بهاره و پاییزه اشاره نمود.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.
7525/6993
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.