به گزارش ایرنا غلامرضا جمالی زاده روز دوشنبه درنشست کمیته فرهنگی ستاد برگزاری آیین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در ملایر افزود: زنده نگه داشتن یاد، نام و آرمان های امام راحل(ره) از نکات مثبت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.
وی اظهار کرد: ملت ایران در حالی بیست و هشتمین سال رحلت امام راحل(ره) را زنده نگه می دارند که راه و اهداف ایشان را همچنان در سرلوحه کاری خود قرار داده اند.
جمالی زاده افزود: امام خمینی(ره) شخصیت تاریخ ساز اسلام بود که با آغاز نهضت انقلاب اسلامی، به جهان اسلام عزت و اقتدار داد.
وی بر لزوم هماهنگ و منسجم بودن برنامه های ستاد برگزاری رحلت امام راحل(ره) تاکید و بیان کرد: باید آرمان های امام راحل(ره) را بیش از گذشته به نسل جوان معرفی کرده و نسل جدید را با شخصیت و اهداف وی آشنا کنیم.
جمالی زاده با اشاره به همزمانی گرامیداشت آیین ملکوتی امام راحل(ره) با ایام ماه مبارک رمضان گفت: نیاز است در این ایام با همراهی و هماهنگی سایر نهادها برنامه های مناسب برای ادای دین به جایگاه ویژه رهبر کبیر انقلاب برگزار شود.
وی ادامه داد: به همین منظور نمایشگاه خوشنویسی گروهی توسط انجمن خوشنویسان ملایر از 13 تا 23 خردادماه در این ایام در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برگزار می شود.
جمالی زاده اجرای برنامه های متنوع و سخنرانی در 14 و 15 خردادماه در بخش سامن و جوکار با همکاری بخشداری ها و پایگاه مقاومت سپاه ناحیه ملایر و سخنرانی مبلغان دینی در خصوص انقلاب اسلامی، زندگی و شخصیت امام راحل(ره) از دیگر برنامه های سالگرد ملکوتی بنیانگذار انقلاب برشمرد.
وی افزود: همچنین به مناسبت سالگرد رحلت امام راحل(ره) مراسم عصر شعر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، مسابقه خاطره نویسی با موضوع رحلت امام راحل(ره) و نصب بهترین اثر در خصوص سخنان بنیانگذار انقلاب در حوزه علمیه خواهران ملایر برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزاری مسابقه مشاعره، دارت، تنیس روی میز، تیراندازی، مسابقه قرآن، دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و غبارروبی مزار مطهر شهدای گمنام را از دیگر برنامه ها در این ایام برشمرد.
جمالی زاده ادامه داد: علاوه بر این نشست کتابخوانی با موضوع معرفی کتب مناسب با امام راحل(ره) و سالروز قیام 15 خرداد و برپایی نمایشگاه کتاب و مسابقات مکتوب نیز برگزار خواهد شد.
14 خردادماه سالروز رحلت ملکوتی بینانگذار انقلاب اسلامی ایران است که هر ساله برنامه های متنوعی در نقاط مختلف کشور و جهان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) برگزار می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.