به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان افزود: در راستای شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و به منظور فراهم نمودن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاونی و نمونه‌پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی در کل کشور، دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در شهریور ماه امسال برگزار می شود.
وی گفت: همه ساله جشنواره ای برای معرفی تعاونی‌های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن توانمندی‌های بالقوه بخش تعاون برگزار می شود.
توصیفیان ادامه داد: تعاون کارکرد اقتصادی و اجتماعی دارد، بنابراین بخش اجتماعی آن لازمه توزیع عدالت‌ گرایانه ثروت است و عدالت اجتماعی با توسعه بخش تعاون امکان پذیر است و کارکرد نهایی تعاونی‌ها عدالت اجتماعی و ریشه‌کنی فقر است.
وی اظهار کرد: باید فضا و فرهنگ جامعه به سمت خرد جمعی حرکت کند و اقتصاد مقاوم، متکی بر توانمندی های اقلیمی کشورمان به وجود آید و آن وقت است که در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان آسیب نا پذیر خواهیم بود.
توصیفیان تصریح کرد: تعاونی های برتر تعاونی هایی هستند که ضمن رعایت الزامات قانونی مرتبط و اختصاصی خاص هر گرایش، در رشته فعالیت خود نسبت به سایر تعاونی‌های هم‌ رشته و نیز بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی بخش‌های اقتصادی و عمومی از وضعیت مطلوبی نسبت به سایرین برخوردار باشند.
وی در خصوص نحوه ثبت نام تعاونگران استان در این جشنواره اضافه کرد : تعاون گران استان می توانند جهت شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی این جشنواره به آدرس www.taavonibartar.ir مراجعه و نسبت به ورود اطلاعات تعاونی خود درمهلت اعلام شده اقدام کنند.
وی در خصوص اهداف این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف معرفی تعاونی های توانمند و الگو برای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین اعضا خانواده بزرگ تعاون کشور و تشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی ، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف هر ساله در سطح کشور و استان برگزار می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق های تعاون می توانند در گرایش هایی با عناوین کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، تامین نیاز تولید کنندگان، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز صنوف خدماتی، اعتبار، دهیاری، زنان، حمل و نقل، فرش دستباف، مسکن، مرزنشینان، دانش بنیان، سهامی عام، خدماتی، فراگیر ملی، اتحادیه ها، اتاق تعاون، بنیاد تعاون و کارآفرینی وسایر گرایش های مرتبط ضمن مراجعه به سایت اعلام شده و تکمیل فرم های عمومی و تخصصی، در این رقابت شرکت کنند.
گفتنی است 900 شرکت تعاونی در استان همدان فعالیت می کنند.
7523/1181
خبرنگار: مرضه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.