مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در این آیین گفت: سد مخزنی خرمرود از نوع خاکی همگن، به ارتفاع 54 متر و طول تاج 700 متر با حجم مفید مخزن 8.1 میلیون متر مکعب احداث خواهد شد.
مرتضی عزالدین درباره اهداف احداث این سد اظهار کرد: به منظور تامین آب کشاورزی منطقه به میزان پنج میلیون متر مکعب در سال ، آب آشامیدنی و بخش صنعت 2.82 میلیون مترمکعب و سهم بخش محیط زیست 1.04میلیون متر مکعب در سال اهدافی هستند که در ساخت این سد دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اثرات اجتماعی و اقتصادی اجرای این طرح را ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش سطح بهداشت عمومی، بهبود شرایط اقتصادی ساکنان منطقه، افزایش تولید و گسترش صنعت گردشگری عنوان کرد.
عزالدین با بیان اینکه در دولت یازدهم فعالیت های خوبی در حوزه آب انجام شده است افزود: از سال 92 و در دولت تدبیر و امید سعی بر این شد که طرح های بالای 80 درصد به اتمام برسد که سد شنجور و نعمت آباد پس از ماه مبارک رمضان بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: برای سد خرمرود 100 میلیارد ریال پیش بینی شده و برای سد گرین نیز که پس از ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی آن آغاز می شود 50 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
سد مخزنی خرمرود در فاصله 54 کیلومتری جنوب غربی شهر همدان و در شهرستان تویسرکان واقع شده است.
سد سرابی تویسرکان نیز با هفت میلیون و 57 هزار متر مکعب ظرفیت ماه گذشته سرریز شد.
2087/6993
خبرنگار : زهرا پیرنیا**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.