مصطفی خزاعی روز دوشنبه در همایش آموزشی توجیهی هدایت تحصیلی قطب غرب کشور در همدان افزود:اگرچه در برخی زیرساخت های موجود همچون سامانه همگام هدایت تحصیلی، اشکالاتی وجود داشت اما با رفع این اشکالات این کار به سرانجام رسید و امید است فرایند پیش رو، روندی رو به اصلاح باشد.
وی نیروی انسانی را از مهمترین زیرساخت های لازم برای انجام هدایت تحصیلی عنوان کرد و گفت:ما از لحاظ کمیت و کیفیت نیروی انسانی که باید این طرح را در مدرسه راهبری کنند با مشکل روبرو هستیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان همدان اضافه کرد:افزایش تعداد مشاوران مدارس و افزایش ساعات مشاوره در مدرسه ضروری است و اختصاص یک ساعت مشاوره برای 15 دانش آموز در عمل به معنای نبود مشاوره است.
خزاعی بیان کرد: توانمندسازی و به روز کردن نیروهای شاغل در این حوزه ضروری است و احتیاج به برنامه ریزی، اختصاص اعتبار و بهره گیری از اساتید برجسته دارد.
وی بر توانمندسازی مدیران مدارس برای پیشبرد اهداف طرح هدایت تحصیلی تاکید کرد و گفت:هدایت تحصیلی و فعالیت های تربیتی نیازمند مدیران توانمند است و اگرچه طرح تعالی مدیران اجرایی شد اما پوشش لازم برای ارتقای کیفیت آموزشگاهی فراهم نشد و برخی مدیران حتی توان ورود به سامانه را هم نداشتند که این یک آسیب بود لذا باید مدیران توانمند شوند.
وی اظهار کرد:امسال فرایند هدایت تحصیلی نسبت به سال قبل روند بهتری پیش گرفت که ادامه این روند و رفع ایرادات آن می تواند به هدایت درست دانش آموزان و رضایت بیشتر خانواده ها بینجامد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در حضور پرشور در انتخابات 29 اردیبهشت ابراز امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید با استفاده از تمام ظرفیت های کشور و همه توان کارشناسی خود، چهار سال آینده را پرتوان تر و شاداب تر از گذشته خدمت رسانی کند چرا که مردم ایران شایسته بهترین خدمت ها هستند.
همایش آموزشی توجیهی هدایت تحصیلی قطب غرب کشور روز دوشنبه با حضور کارشناسان و مشاوران 6 استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و لرستان در شهر همدان برگزار شد.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.