به گزارش ایرنا شهریار طاهرپور چهارشنبه در آیین راه اندازی مجدد فاز نخست شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر(بخش نورد) اظهار کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار تنها در سایه امنیت اتفاق می افتد و با تورم 40 درصدی و سود بالای بانکی 28 درصد نمی توان تولید و سرمایه گذاری درستی در کشور داشت.
وی تولید را مولفه قدرت در کشور عنوان کرد و افزود: زمانی که در تحریم هستیم و با دنیا در تقابل و دعوا باشیم، نمی توان صادرات و واردات انجام داد، در حالیکه تحریم ها هفت تا هشت سال جوانان ما را از کار محروم کرد.
طاهرپور با بیان اینکه در خصوص اثرات برجام باید منطقی و عاقلانه قضاوت کنیم، بیان کرد: قبل از برجام و در دولت گذشته تعداد شاغلان در عسلویه از 70 هزار تن به حدود هشت هزار تن رسید که پس از برجام گشایش های زیادی در حوزه های مختلف ایجاد شد.
وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ در کشور گفت: در دولت یازدهم 82 هزار میلیارد ریال در استان همدان سرمایه گذاری شد، در حالیکه این رقم نسبت به دولت قبل 29 هزار میلیارد ریال بود که افزایش این میزان سرمایه گذاری به واسطه امنیت ایجاد شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همانطور که در مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری عنوان شد، با همت و تلاش دولت یازدهم قطار کشور که از ریل خارج شده بود، دوباره به روی ریل بازگشت و با سرعت در حال حرکت و پیشرفت و توسعه است.
طاهرپور با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم، بیان کرد: بانک های ما بیشتر از این توان ندارند، بویژه اینکه در سال 95 برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بانک ها بسیار تلاش کردند.
وی مدیریت صادرات و واردات را یک ضرورت برای رسیدن به تولید و اشتغال برشمرد و گفت: در بودجه سال 95 تلاش کردیم درصد قابل توجهی منابع را برای کمک به صادرات اختصاص دهیم.، اما با این وجود باز هم مشکل داریم و نتوانستیم به اعداد و ارقام مناسب برسیم.
وی ادامه داد: سال 96 برای این امر چهار هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد، در حالیکه این رقم باید 40 هزار میلیارد ریال باشد تا بتوانیم به صادرکنندگان کمک کنیم.
طاهرپور بر لزوم مناسب سازی تعرفه ها و مدیریت واردات تاکید کرد و افزود: از سوی دیگر باید از ورود اجناس قاچاق به کشور جلوگیری کرده و اگر کالایی در داخل تولید می شود، باید از ورود کالای خارجی مشابه آن جلوگیری کنیم.
وی اظهار کرد: با اقدامات خوب گمرک در سال گذشته، شاهد کاهش قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار بودیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سطح کشور واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی به چرخه تولید بازگشتند که شرکت نورد زاگرس ملایر یکی از این واحدها است.
به گزارش ایرنا طاهرپور گفت: با تولید پایدار و رقابت پذیر می توان فرصت های شغلی مناسبی را برای جوانان ایجاد کرد.
فاز نخست شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر روز چهارشنبه با حمایت و تدبیر دولت یازدهم، استاندار همدان و محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس راه اندازی مجدد شد و به چرخه تولید بازگشت.
بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر سالیانه قادر به تولید 100 تا 150 هزار تن شمش فولاد است.
این واحد بزرگ صنعتی به دلیل موانع و مشکلات اقتصادی و رکود مدت پنج سال تعطیل شده بود که با تدبیر دوبت یازدهم امروز مجددا به چرخه تولید بازگشت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.