سردار حاجی محمد مهدیان نسب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عده ای اقدام به پاره کردن بنرهای تبلیغی داوطلبان کردند که این اقدام در شان اهالی این استان نیست افزود: مردم همدان دارای فرهنگی غنی و دین و معنویت هستند بنابراین نباید اینگونه اقدام های نادرست در این استان رخ دهد.
وی با ذکر اینکه بطور حتم پاره کردن بنر توسط عده ای نادان صورت گرفته است تاکید کرد: پلیس این موضوع را پیگیری و مسببان این اقدام را شناسایی و به زودی دستگیر می کند.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اواخر سال 95 قرارگاه مرکزی امام علی (ع) و قرارگاههای فرعی در شهرستانها با هدف اتخاذ تدابیری برای سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات راه اندازی شد.
سردار مهدیان نسب افزود: اقدامات اطلاعاتی و امنیتی پیش از برگزاری تبلیغات انجام شده و در این راستا تعامل و هماهنگی خوبی بین نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی وجود دارد.
وی اضافه کرد: عوامل نیروی انتظامی با همکاری سپاه همدان حفاظت یک هزار و 370 شعبه اخذ رای را عهده دارند و آماده برخورد با هر گونه بی نظمی هستند .
وی اظهارکرد: 430 دستگاه خودرو برای برقراری امنیت انتخابات بکار گرفته می شود و در روز رای گیری گشت های محسوس و نامحسوس نظارتی فعال می شوند.
فرمانده انتظامی استان همدان با ذکر اینکه هفت هزار نیروی پلیس برقراری امنیت انتخابات را عهده دار هستند بیان کرد: 49 نقطه این استان کار ایست و بازرسی انجام می شود.
به گزارش ایرنا سردار مهدیان نسب افزود: به منظور سرکشی سریع به محل های مورد نیاز یک فروند بالگرد نیز پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: بفرموده امام راحل ورود نیروی مسلح به بحث انتخابات ممنوع و حرام است همچنین در ماده 40 قانون مجازات های نظیر سه تا 6 ماه حبس برای این موضوع پیش بینی شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: نیروی انتظامی از هیچ داوطلبی حمایت نکرده و در انتخابات بی طرف است و فقط وظیفه برقراری امنیت را بر عهده دارد.
سردار مهدیان نسب افزود: باید و نبایدهای انتخابات در 2 برگه به رنگ های نارنجی و سبز قید شده و در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: نیروی انتظامی به هیچ وجه در امر انتخابات دخالت نکرده و وارد احزاب و گروه ها نمی شود.
وی در باره عملکرد پلیس در سالجاری نیز بیان کرد: 15 باند مواد مخدر در سالجاری منهدم، یک هزار و 400 تن دستگیر شدند و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی همدان گفت: 27 مورد تخلف در حوزه فضای مجازی رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
مهدیان نسب افزود: مزاحمت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، اهانت و مباحث اخلاقی به ترتیب بیشترین پرونده های پلیس فتا را شامل می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.