به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از ملایر ؛ دکتر عباس آخوندی، که در مراسم افتتاح پروژه ایستگاه راه آهن فیروزان و راه آهن ملایر به فیروزان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: نیمی از مسیر فیروزان به کرمانشاه اکنون ریل گذاری شده و تا پایان خرداد ماه کل این مسیر به اتمام خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی که با استقبال استاندار همدان وارد ملایر شده و به همراه استاندار و جمعی از مسؤولان این استان با قطار، مسیر راه آهن ملایر به فیروزان را پیمود، خاطرنشان کرد: این مسیر راه آهن با حرکت قطار رسما به بهره برداری رسید.

وی با اعلام اینکه، گسترش صنعت ریل زنجیره ای، اتفاقات جدیدی در حوزه هایی مانند اشتغال و کاهش مصرف انرژی ایجاد خواهد کرد، افزود: در منطقه زاگرس 17 میلیون ایرانی زندگی می کنند و توجه به این منطقه برای ما بسیار مهم و تلاش ما نیز این است که تمام این مسیر را به خط ریل برسانیم.

آخوندی، این خطه را بسیار زرخیز دانست و گفت: ما در این منطقه به لحاظ ریلی و آزاد راهی تمرکز ویژه داریم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در گذشته ایران رکورد ریل گذاری بیشتر از 300 کیلومتر نداشته، تصریح کرد: در سالجاری به رکورد 838 کیلومتر می رسیم و مهندسین ما نشان دادند که ما می توانیم، به زودی رکورد را به سالی هزار کیلومتر ریل گذاری برسانیم.

مهندس محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: با راه آهن همدان به ملایر راه اهن غرب به جنوب کشور متصل می شود.

وی با اشاره به اینکه، وزیر راه و شهرسازی از آزاد راه ها، راه روستایی و پروژه های دیگر نیز غافل نشده و اکنون بیمارستانهایی در همدان آماده افتتاح است، افزود: وزیر راه و شهرسازی با فداکاری، آبروی دولت را حفظ کردند و من از طرف مردم استان از دکتر آخوندی سپاسگزارم.

استاندار همدان تاکید کرد: در کشور، نهضت ریل گذاری ایجاد شده تا قطار به مرکز 5 استان برسد.

لازم به ذکر است، پروژه ایستگاه راه آهن فیروزان و راه آهن ملایر به فیروزان به طول 71 کیلومتر افتتاح و‌ در اختیار شرکت راه آهن برای آماده سازی و بهره برداری نهایی قرار گرفت.

راه آهن ملایر به فیروزان قطعه ای از راه آهن غرب کشور است که از شهرهای اراک، ملایر، نهاوند به کرمانشاه و خسروی اتصال می یابد.

 

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 647091
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.