به گزارش ایرنا جلال الدین امیری روز یکشنبه در نخستین همایش فرصت ها و چالش های سامانه سیب در جنوب استان همدان که در شهرستان ملایر برگزار شد، افزود: امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بسیاری از شاخص های بهداشتی و درمانی هم ردیف کشورهای توسعه یافته قرار داریم.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت به نقاطی رسیدیم که در گذشته تصور آن غیرممکن بود، اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر توجه ویژه به شاخص های مختلف، به مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت توجه ویژه ای صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا 291 طرح عمرانی با اعتبار یک هزارو 50 میلیارد ریال در استان همدان در دست اجرا است که هم اکنون بالغ بر 100 طرح مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی نیز در حال تکمیل است.
امیری با اشاره به خدمات و زحمات بهورزان و مراقبان سلامت در کمک به اجرای مطلوب طرح تحول سلامت، آنها را خط مقدم حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم کوتاهی کرده ایم و باید برنامه های بهداشتی را به مردم ارایه و آگاهی آنان را نسبت به بیماری های غیرواگیر افزایش دهیم.
وی با اشاره به اجرای طرح سامانه سیب در راستای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیان کرد: با اجرای این طرح هر فرد ایرانی یک پرونده الکترونیک سلامت دارد و همه اطلاعات افراد در این سامانه ثبت و سریع قابل دسترسی است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر اطلاعات یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت استان همدان در این سامانه ثبت شده و تا پایان خردادماه امسال مابقی جمعیت استان نیز ثبت نام خواهند شد.
امیری ادامه داد: با شروع طرح سامانه سیب از مهرماه سال گذشته در استان همدان، این طرح با هدف ارایه خدمات برای یک میلیون و 800 هزار نفر اجرایی شده است.
وی به برخی مشکلات سخت افزاری و زیرساختی در برخی مناطق برای اجرای طرح سامانه سیب اشاره کرد و افزود: به طور میانگین در هر پایگاه جامع سلامت، به 12 هزارو 500 تن خدمات ارایه می شود.
وی یادآور شد: در استان همدان 569 خانه بهداشت فعال است که این تعداد زیر پوشش 90 مرکز روستایی هستند و 81 پایگاه سلامت نیز زیر پوشش 54 مرکز خدمات جامع سلامت در سطح استان است.
امیری بیان کرد: هم اکنون یک هزارو 24 بهورز در سطح استان همدان وجود دارد که هر بهورز به یک هزار تن خدمات دهی دارند.
وی گفت: در مجموع 774 واحد شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های مشاوره بیماری های رفتاری، وظیفه سلامت اعضای جامعه استان همدان را بر عهده دارند.
نخستین همایش فرصت ها و چالش های سامانه سیب در جنوب استان همدان با حضور شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان روز یکشنبه در شهرستان ملایر برگزار و از کاربران در ثبت خدمات و اطلاعات در این سامانه و بهورزان و مراقبان سلامت تجلیل شد.
طرح سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال گذشته آغاز شد که تاکنون یک میلیون و 500 هزار تن از جمعیت استان همدان در این سامانه ثبت نام شده اند.
هم اکنون 569 خانه بهداشت و 81 پایگاه سلامت در سطح استان همدان فعال است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.