علیرضا صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیش از 57 میلیارد ریال برای اجرای هتلینگ بیمارستان های آتیه همدان و غرضی ملایر اختصاص یافت که همزمان با هفته تامین اجتماعی در 25 تیرماه امسال بخش های مختلف این 2 بیمارستان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: همزمان با هفته تامین اجتماعی استاندارد سازی اورژانس و MRI بیمارستان آتیه همدان راه اندازی و عملیات اجرایی درمانگاه شهرستان بهار آغاز می شود.
وی ادامه داد: در بیمارستان غرضی ملایر نیز بخش اطفال با سه میلیارد ریال اعتبار، لاوی بیمارستان با اعتبار 2 میلیارد ریال، نگهبانی و ورودی آن با 2 میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.
صفری همچنین راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان غرضی ملایر همزمان با هفته تامین اجتماعی را خدمتی دیگر از دولت یازدهم برشمرد و افزود: راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان آتیه همدان در سال گذشته و امسال در بیمارستان غرضی ملایر، در دولت تدبیر و امید رخ داده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی انبار دارویی بیمارستان غرضی ملایر نیز با مساحت یک هزار مترمربع و اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال برای جنوب استان همدان در حال اجرا است که پایان شهریور ماه امسال افتتاح می شود.
معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: به زودی در هر یک از بیمارستان های آتیه همدان و غرضی ملایر در راستای اجرای طرح تحول سلامت، پنج اتاق LDR نصب و تجهیز خواهد شد.
به گزارش ایرنا صفری ادامه داد: اجرای هتلینگ بیمارستان ها به عنوان یکی از اولویت های مهم طرح تحول نظام سلامت، مدت 2 سال است که آغاز شده و تجهیز و نوسازی بخش های مختلف بیمارستان های آتیه همدان و غرضی ملایر تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی نوسازی ناوگان آمبولانسی بیمارستان های تامین اجتماعی استان همدان را در 20 سال گذشته بی نظیر دانست و بیان کرد: در دولت یازدهم تعداد 9 دستگاه آمبولانس به ناوگان بخش درمان تامین اجتماعی استان اضافه شد.
وی با اشاره به شتاب جهشی توسعه در حوزه زیرساخت ها، تجهیزات و فناوری اطلاعات در حوزه درمان این استان در دولت یازدهم گفت: در حال حاضر شرایط بسیار خوب و مساعد است و در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه درمان رخ داده است.
صفری افزود: هم اکنون در حوزه زیرساخت ها، درمانگاه رزن با پیشرفت 40 درصدی در حال اجرا است و هفته تامین اجتماعی درمانگاه بهار نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی آتیه و غرضی با 288 فعال است که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 66 پزشک در بخش درمان جذب شد.
شهرستان ملایر نیز دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روز از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.