به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، با اعلام مطلب فوق افزود: با رسیدن قطار به همدان، آرزوی دیرینه مردم خوب استان همدان محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر 9 هزارو 700 میلیارد ریال، ریل گذاری راه آهن تهران به همدان به اتمام رسیده و فردا با حضور ریاست محترم جمهوری این پروژه ملی افتتاح خواهد شد.

نیکبخت گفت: ریل گذاری این مسیر 268 کیلومتری با همت دولت یازدهم و بعد از تامین ریل پس از برجام و گشایش های حاصل از آن، انجام شد.

وی یادآور شد: این خط راه آهن سال 83 در سفر مقام معظم رهبری به استان همدان تصویب شد اما در سالهای بعد، از اولویت اساسی خارج شد، چرا که در دوران تحریم بودیم.

استاندار همدان تصریح کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد از 268 کیلومتر راه آهن ، تمام مسیر واقع در استان همدان و 20 کیلومتر هم از استان مرکزی ریل گذاری نشده بود و کل این مسیر در دولت تدبیر و امید ریل گذاری شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تحریم ها آنقدر ظالمانه بود که باید به عاملان استکبار و تحریم نفرین کرد، گفت: از همه مهمتر تمام طول مسیر محدوده استان همدان بعد از برجام ریل گذاری شد و به محض تامین ریل برای پنج استان، کار با جدیت شروع شد زیرا این ضرورت و اولویت دولت بود.

نیکبخت اظهار داشت: در تعطیلات نوروز تصور می کردیم کار تعطیل می شود اما دیدیم که در طول 13 روز تعطیلات نوروزی 15 کیلومتر ریل گذاری انجام شد و ریل گذاری این مسیر از 700 متر در روز تا رکورد 1720متر در مراحل پایانی انجام شد.

لازم به ذکر است بنابر اعلام وزیر راه و شهرسازی، راه آهن همدان به تهران یکی از پنج طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور است که دارای 12 ایستگاه از جمله چهار ایستگاه بزرگ ساوه، نوبران، فامنین و ایستگاه باری همدان است.

همچنین ایستگاه داخل شهر همدان به عنوان ایستگاه مسافربری در آینده نزدیک احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639718
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.