شهرام حکیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارش های همدان در سال زراعی امسال به 285 میلی متر رسیده است که نسبت به میانگین بلند مدت نیز پنج درصد افزایش را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: بیشترین بارش های سال زراعی امسال مربوط به تویسرکان با 515 میلی متر ثبت شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 30 درصد افزایش دارد.
حکیمی افزود: میزان بارش های سال زراعی امسال در همه شهرستان های استان همدان نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است که بیشترین آن با 42درصد رشد مربوط به فامنین و کمترین آن با یک درصد رشد مربوط به اسدآباد است.
وی اظهار کرد: بیشترین افزایش میزان بارش های سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 32 درصد مربوط به کبودراهنگ و بیشترین کاهش با 26 درصد در اسدآباد به ثبت رسیده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به نقشه های پیش یابی و مدل های خروجی هواشناسی آسمان استان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر با افزایش ابر، همراه با رگبار ، رعد و برق، وزش باد و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
حکیمی ادامه داد: بارش های 24 ساعت گذشته در همدان و بهار سه میلی متر، رزن یک میلی متر، تویسرکان چهار میلی متر، گل تپه 9 میلی متر، اسدآباد هشت میلی متر و نهاوند 2 میلی متر ثبت شده است.
وی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در این مدت بین یک تا 2 درجه سانتیگراد افزایش می یابد گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24ساعت گذشته پنج درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته اسدآباد با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه، همدان و بهار با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/ 1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.