به گزارش روز جمعه روابط عمومی فرمانداری همدان علی تعالی در این بازدید با اشاره به انعکاس نارضایتی های مکرر اهالی، دهیاری و شورای اسلامی روستای آق حصار از برخی معادن فعال در این منطقه گفت: فعالیت این معادن باید به گونه ای باشد که ضمن رعایت همه جوانب قانونی، موجب نارضایتی و ایجاد مشکلاتی برای اهالی روستای آق حصار نشود.
وی با مشاهده به حجم قابل توجهی از شن و ماسه استحصالی دپو شده برخی از این معادن در بستر رودخانه و مسیر سیلاب اظهار کرد : این وضعیت می تواند خسارتهای جبران ناپذیر احتمالی در مواقع بارندگی و سیلاب برای روستای آق حصار که در پایین دست معادن قرار دارد به همراه داشته باشد.
فرماندار شهرستان همدان افزود: طبق بررسی انجام شده در این منطقه 12 پروانه بهره برداری برای معادن شن و ماسه لاشه آهکی صادر شده که با شیوه آتشباری عمل می کنند و اهالی روستا مدعی شدند که انفجارهای مکرر آسیب هایی برای بناها، اراضی و ساکنان روستا به همراه دارد.
تعالی اضافه کرد: تردد ماشین آلات سنگین از روستا، استفاده از قنات روستا، تخریب مراتع و زیان های وارده به دامداران از دیگر مواردی است که اهالی روستا را از فعالیت معادن ناراضی کرده است.
در این بازدید بخشدار مرکزی ، معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران محیط زیست، منابع طبیعی و منابع آب شهرستان، فرماندار همدان را همراهی می کردند.
فرماندار همدان خواستار بررسی جوانب امر توسط مدیران مرتبط و برگزاری نشستی در 10 روز آینده در فرمانداری همدان جهت اتخاذ تدابیر لازم شد.
2087/6993
دریافت کننده: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.