مجید شعبانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته پس از ورود 2 شکارچی متخلف به منطقه شکار ممنوع لشگردر بلافاصله محیط بانان از این موضوع با خبر شدند.
وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف پس از رویارویی با محیط بانان برای مقابله با آنان دست به اسلحه برده و اقدام به شلیک تیر به سمت آنها کردند اضافه کرد: در جریان شلیک گلوله از سوی شکارچیان متخلف هیچیک از محیط بانان زخمی و مصدوم نشدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: درگیری و تعقیب و گریز بین محیط بانان و شکارچیان متخلف 2 ساعت به طول انجامید ولی در نهایت شکارچیان با استفاده از هوای بارانی و تاریکی هوا متواری شدند.
شعبانلو با بیان اینکه شکارچیان دارای 2 قبضه اسلحه بودند افزود: آنها با استفاده از یک تاکسی کرایه ای در منطقه لشگردر حاضر شده بودند که راننده این وسیله نقلیه دستگیر شد ولی با توجه به اینکه نقشی در این ارتباط نداشت آزاد شد.
مناطق تحت مدیریت محیط زیست در ملایر زیستگاه گونه های مختلف جانوری است.
در منطقه لشگردر علاوه بر وحوش شمار زیادی از پرندگان چه به صورت فصلی و چه به صورت بومی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به عقاب طلایی، دلیجه، کبک نوک سرخ، تیهو، جغد، کمر کولی، سسک ، فاخته، زرد پره ، دارکوب و پری شاهرخ اشاره کرد.
وجود وحوشی همچون کل و بز ، قوج و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال ، کفتار ، تشی و گورکن همچنین زیست پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب طلایی، جاذبه های جانوری منطقه لشگر را دو چندان کرده است.
این منطقه دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان کوهستانی است و گیاهان دارویی همچون کلاه میر حسن ، گون ، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گلکه، شکر تیغال، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگر گونه های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان در آن فراوان دیده می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.