به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در شهرستان ملایر اظهار کرد: جامعه معلمان و دانش آموزان باید با حضور حداکثری خود در انتخابات 29 اردیبهشت ماه فضای انتخابات را گرم کرده و برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند.
وی افزود: با وجود اینکه دانش آموزانی که هنوز به سن قانونی برای رای دادن نرسیده اند، اما می توانند مردم را برای حضور در پای صندوق های رای و تعیین سرنوشت خود تشویق کنند.
رضایی با مهم برشمردن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی این سنت اشتباه نباید تکرار شود که هر کسی به طایفه و یا دوست خود رای دهد.
وی ادامه داد: هر یک از آراء باید بر اساس آگاهی و شناخت و به فرد اصلح و دارای تخصص، تعهد و تجربه باشد تا افرادی که انتخاب می شوند بتوانند بیشتر به عمران و آبادانی شهر کمک کنند.
فرماندار ویژه ملایر همچنین با تبریک روز و هفته معلم، خداوند را نخستین معلم انسان دانست و گفت: با توجه به اینکه رسالت پیامبر اسلام(ص) همواره تعلیم و تربیت بوده، معلمان نیز بر این اساس به رسول اکرم(ص) اقتدا کرده اند.
رضایی با اشاره به نقش و جایگاه برجسته معلمان تاکید کرد: دانش آموزان باید قدر این فرصت ها را بدانند و از حضور ارزشمند معلمان خود برای شناخت شخصیت و رسیدن به کمال بهره گیرند.
وی بر لزوم اهتمام جدی دانش آموزان به فریضه واجب نماز تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید فریضه مهم نماز مورد تاکید معلمان باشد.
وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی و در معرض خطر بودن دانش آموزان اظهار کرد: امروز آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، جوانان و خانواده ها را تهدید می کند و روز به روز در حال گسترش است.
رضایی اجرای طرح ملی کرامت در ملایر به عنوان یکی از شهرهای پایلوت کشوری را در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بخشی از این طرح روی دوش آموزش و پرورش است و دانش اموزان نیز می توانند نقش بسزایی در آگاهی بخشی به مردم ایفا کنند.
امام جمعه ملایر نیز خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه شد و افزود: همه باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کرده و با آگاهی و هوشیاری فرد اصلح را بر اساس شاخص های مد نظر رهبر معظم انقلاب انتخاب کنند.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه برکت علم هر فردی در گرو تکریم مقام معلم است، بیان کرد: تکریم و تجلیل از مقام معلم موجب برکت در علم و دانش می شود.
وی ادامه داد: باید خط فکری و حرکت عملی ما برای تجلیل از مقام معلم باشد و همواره این جایگاه ارزشمند را باید ارج بنهیم.
در این آیین مسئولان شهرستان از دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ابونصر فارابی ملایر بازدید کردند.
در حال حاضر بیش از 35 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ملایر مشغول به تحصیل هستند.
12 اردیبهشت ماه به مناسبت شهادت دکتر مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.