به گزارش ایرنا محمود نیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اختصاص این اعتبار قدم بزرگی برای بهره برداری از این طرح داشته و اکنون این دانشکده در هشت طبقه و حدود 6 هزار متر مربع زیر بنا و 93 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و برای سال تحصیلی آینده تحویل جوانان می شود.
وی با تقدیر از مسئولان مرتیط و دولتمردان برای اختصاص اعتبار برای تسریع در اجرای طرح گفت: اگر این اعتبار تزریق نمی شد اجرای طرح پنج سال به طول می انجامید.
وی با بیان اینکه شعار این دانشکده اجرای یک طرح و راه اندازی آن است گفت: برای اجرای طرح های عمرانی با دقت و تعامل دولت سعی شده تعداد طرح ها اندک باشد تا طرح ها به صورت نیمه تمام باقی نماند و پس از بهره برداری از طرح یک طرح دیگر آغاز شود.
نیلی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی دانشگاه برق و کامپیوتر در هفت طبقه و حدود پنج هزار متر مربع و آزمایشگاه مرکزی در سه طبقه و یک هزار و 300 متر مربع از دیگر برنامه های عمرانی این دانشگاه در سال جاری است.

*کانون شکوفایی نوآوری در دانشگاه صنعتی همدان راه اندازی شد
رئیس دانشگاه صنعتی استان همدان گفت: کانون شکوفایی نوآوری سال 95 در دانشگاه صنعتی همدان راه اندازی شد که این مرکز محل ارائه ایده های دانشجویان و تبدیل آن به دانش بنیان است که در این زمینه 40 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد بسته های کسب و کار تامین شده و از طریق صندوق امید تحقق یافته است.
نیلی ادامه داد: در حوزه پژوهش برای اولین بار 10 درصد از بودجه کل دانشگاه به این امر اختصاص یافت که این رقم در سال های گذشته بسیار ناچیز بود و تحقق این امر نشان از عزم جدی برای اولویت رساندن پژوهش های دانشگاه است که در سال گذشته یک میلیارد و 730 میلیون ریال برای پژوهش اساتید پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: احداث آزمایشگاه مرکزی با اختصاص 10 میلیارد ریال بودجه برای تجهیزات را از دیگر فعالیت های عمرانی دانشگاه عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه با تکنولوژی های پیشرفته تجهیز شده و برای اولین بار در غرب کشور می تواند در خدمت صنایع و سایر دانشگاه ها قرار گیرد.

* مقالات دانشگاه صنعتی همدان در سه سال گذشته از 32 به 64 مقاله افزایش داشته است
نیلی در ادامه با بیان اینکه مقالات دانشگاه صنعتی همدان در سه سال گذشته از 32 به 64 مقاله افزایش داشته است گفت: در حال حاضر این دانشگاه با صنایع 22 تفاهم نامه و سه قرار داد منعقد کرده است و با 25 میلیارد ریال با صنایع دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عقد قرارداد داشته است.
وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح پایش زیست محیطی و انرژی استان را با اعتبار یک میلیارد و 60 میلیون ریال به این دانشگاه واگذار کرد و این طرح از سال گذشته آغاز شده و 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی استان همدان درباره صندوق امید نیز گفت: 12 دانشجو برای دریافت تسهیلات طرح های خود را به این صندوق ارائه کردند که تاکنون هشت طرح پذیرفته شده و بقیه نیز در حال بررسی است.
نیلی گفت: اگر این طرح ها مورد تایید قرار گیرد یک میلیارد ریال تسهیلات به دانشجو اختصاص می یابد تا بتواند طرح خود را ارتقا داده و از این صنعت برای ایجاد اشتغال و کار آفرینی استفاده کند.
وی با بیان اینکه هشت طرح دیگر نیز در سال جاری توسط دانشجویان به صندوق امید ارائه می شود تا بتوانند به صنعت راه پیدا کنند گفت: این دانشگاه نظارت جدی بر این تسهیلات ندارد تا دانشجو با آرامش و فراغ بال استعدادهای خود را شکوفا کند و با اعتماد به نفس بیشتری کارآفرینی کند.

* دانشگاه صنعتی با جذب کمک های خیران بالاترین رقم را در منطقه غرب کشور کسب کرد
نیلی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه صنعتی همدان با جذب 35 میلیارد ریال کمک های خیرین بالاترین رقم را در منطقه غرب کشور کسب کرد: افزود: تشکیل ستاد خیرین با حضور صنعتگران، خیران و خانواده تشکیل شده است و باید برای توسعه و پیشرفت دانشگاه از کمک خیران استفاده شود.
وی جذب 11 تن برای هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان با هدف ارتقای این دانشگاه ، اجرا طرح مدیریت سبز و استفاده از کالای ایرانی برای تجهیزات دانشگاه را از برنامه های این دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

* دانشگاه صنعتی همدان مجوز پذیرش 50 دانشجو خارجی را دارد
نیلی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی همدان مجوز پذیرش 50 دانشجو خارجی در پنج رشته را دارد ادامه داد: برای تحقق این امر باید ابتدا زیر ساخت های کافی از جمله ساخت خوابگاه در دستور کار قرار گیرد که به همین منظور در سفر وزیر علوم به همدان در ماه گذشته عملیات اجرای خوابگاه دانشجویی با با کمک دولت و خیران آغاز شده است.
وی با بیان اینکه همدان باید به شهر خیران تبدیل شود افزود: چراکه وقتی خیران در دانشگاه ها سرمایه گذاری کنند انتظارشان از دانشگاه بالا می رود و این امر موجب ارتقای دانشگاه ها می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان درباره جذب دانشجویان این دانشگاه در بازار کار نیز گفت: برای این منظور دانشجویان یک ترم مانده به پایان تحصیلات وارد گردونه صنعت شده و با یک صنعت ارتباط مستمر پیدا کرده و به اوج می رسند.
نیلی ادامه داد: اگر بتوانیم بودجه یک میلیارد ریالی برای هر دانشجو که امسال 40 میلیارد ریال است جذب کرده و به تیم های دانشجویی بدهیم دانشجویان می توانند پس از دانش آموختگی جذب بازار کار شوند که تاکنون 40 درصد دانشجویان این دانشگاه در رشته مهندسی رباتیک جذب بازار کار شدند .
دانشگاه صنعتی همدان با داشتن رشته های مهندسی شیمی، معدن، رباتیک، برق، مواد و کامپیوتر با گرایش های مختلف یک هزار و 784 دانشجو دارد که 127 دانشجو در رشته تکمیلی هستند.
تاکنون یک هزار و 657 دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شدند که 237 دانشجو مربوط به سال گذشته است.
دانشگاه صنعتی همدان از 11 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و 55 نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند و 73 هیات علمی نیز به صورت مدعو فعالیت می کنند.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.