به گزارش ایرنا مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در نشست فعالان صنعت گردشگری استان همدان افزود: این 530 اقامتگاه روستایی در 28 استان و 2 منطقه آزاد کشور ایجاد شده و امید و رونق را در روستاها ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: با نوآوری های دولت یازدهم در حوزه گردشگری، روستاها از منزلت خالی بودن و خروج جوانان و نداشتن انگیزه تلاش برای ارتقای روستا نجات یافتند و این امر هم اکنون معکوس شده است و اشتیاق و شوری برای ایجاد یک فعالیت اقتصادی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی و محصولات کشاورزی در روستاها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ایران با داشتن طبیعتی بکر در روستاها جزو پنج کشور برتر از نظر مناظر طبیعی است و در دولت یازدهم بیش از 3 هزار و 100 جاذبه طبیعی کشور شناسایی و ثبت شد که امسال مستند سازی آن آغاز می شود.
وی تصریح کرد: اطلس روستاهای جاذبه گردشگری طبیعی امسال تولید می شود تا گردشگران داخلی و خارجی از ظرفیت های روستایی کشور آگاه شوند و موجب توانمندی جوانان روستایی و مهاجرت معکوس روستاها شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران هراسی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید به ایران دوستی تبدیل شد و رقابتی ارزشی در درون جامعه فرهنگی خارج از کشور برای سفر به ایران به وجود آمد.
رحمانی موحد اظهار کرد: تبلیغاتی که همیشه به دنبال معرفی چهره هراسناک و زشت داخل ایران بود و پیشرفت ها را می پوشاند، توسط دولت یازدهم به تعاملات بین المللی و آرامش در روابط خارجی تبدیل شد.
وی اظهار کرد: طبق آمار رسمی در سال 95 بیش از 140 میلیون نفر شب-اقامت در اقامتگاه های رسمی کشور ثبت شد و این جدای از اقامتگاه های دولتی یا منازل شخصی بوده است و نشان می دهد تلاش ها به نقطه های مطلوب تری می رسد.
رحمانی موحد اظهار کرد: سال گذشته غذاهای سنتی و محلی تحت عنوان سفره ایرانی به عنوان یک ارزش بزرگ صنعت گردشگری کشور معرفی شدند و هم اکنون سفره های محلی و سنتی در ضوابط تاسیسات گردشگری شکل می گیرد تا اقامتگاه ها باید از غذاهای متنوع سنتی و محلی استفاده کنند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از نوآوری های دولت در صنعت گردشگری تمرکز بر بحث مهمان نوازی بود که 2 روز گذشته همایش ملی آن در تهران برگزار شد تا خروجی این همایش به تدوین دستورالعمل و منشور جامع مهمان نوازی بیانجامد.
وی افزود: حمایت از گردشگری هم اکنون به یک منزلت و اجماع ملی تبدیل شده است و امروز همه استان های ما به دنبال ارتقای زیر ساخت های گردشگری در راستای جذب گردشگر بیشتر هستند.
رحمانی موحد گفت: به واسطه پیگیری های انجام شده، وزارت کار و امور اجتماعی به زودی موافقت خود را در خصوص شغل محسوب شدن راهنمایان گردشگری و اعطای مشوق بیمه ای به آنان اعلام می کند و مطالبه دیرینه این قشر به زودی رفع می شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته در آمار گردشگران ورودی به کشور رکوردهای خوبی ثبت شد و ورود گردشگر تخصصی و محتوایی رشد خوبی داشت و حدود 10 درصد ویزای جهانگردی ما در سال گذشته افزایش یافت که بیشترین نوع ویزایی که داده شد ویزای گردشگری زیارتی بود.
وی کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، هندوستان، کویت و چین را 10 کشور اول در ورود گردشگری خارجی به ایران در سال 95 برشمرد و گفت:آمار گردشگران اروپایی که در سال گذشته به ایران سفر کردند 56 درصد بیشتر از آمار سال قبل آن بوده است و این آمار نشان می دهد علایم حیات و نشاط و رونق در پیکره و ساختار گردشگری کشور پیدا شده است .
وی گفت: گردشگری هم اکنون موضوع جاسوسی و ناهنجاری و فساد نیست و الان گردشگری به یک بستر مطمئن و مطالبه همگانی تبدیل شده و راه برون رفت و اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.