نادر پیرتاج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی این وضعیت در برخی از نقاط استان همدان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد ضمن اینکه در مناطق جنوبی استان احتمال گرد و غبار رقیق وجود دارد.
وی اظهار کرد: بارش های 24 ساعت گذشته در همدان چهار میلی متر ثبت شده و بیشترین بارش های گزارش شده در این مدت مربوط به گل تپه با 10 میلی متر است و در سایر نقاط بین چهار تا 10 میلی متر بارش ثبت شده است.
پیرتاج با بیان اینکه دما در این مدت یکنواخت است و تغییرات محسوسی ندارد گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 9 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 19 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته ملایر با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه، رزن با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
پیرتاج گفت: بارش های سال زراعی امسال ( مهر ماه سال گذشته تاکنون) در همدان به 276 میلی متر رسیده که نسبت به سال گذشته سه درصد و نسبت به بلند مدت چهار درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین بارش های سال زراعی مربوط به تویسرکان با 509 میلی متر است که نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 29 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: کمترین بارش ها نیز مربوط به قهاوند با 275 میلی متر گزارش شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت 13 درصد افزایش دارد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/ 6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.