به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا روز سه شنبه در دیدار با جمعی از معلمان نهاوند افزود: هر گونه تحول اساسی و بنیادی در جامعه نیازمند متحول شدن نظام آموزشی است و محور اساسی پیشرفت هر نظام آموزشی و پرورشی نیز معلم می باشد.
وی افزود: معلم به عنوان مهمترین رکن در تربیت ابعاد آموزشی، اعتقادی، عاطفی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان مستقیم دخالت دارد و در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نیز نقش بسزائی ایفا می کند.
امام جمعه نهاوند از شهید مطهری به عنوان متفکر و اندیشمندی بزرگ یاد کرد و گفت: شهید مطهری در دوران عمر با برکت خود منشاء خدمات بزرگ فرهنگی به حوزه های علمیه ، دانشگاه و جامعه شد که با گذشت سالها از شهادت این استاد فرزانه هنوز این خدمات در جامعه نمایان می باشد.
وی افزود: شهید مطهری یک منظومه فکری قوی داشت که برخواسته از ایدئولوژی اسلامی بود و این منظومه فکری باعث شده بود که او به یک آرامش برسد .
وی افزود: شهید استاد مطهری اسلام‌شناسی دقیق و فیلسوفی خلاق و مبتکر در حوزه‌های اخلاق، فقه و حکمت و مروج اندیشه‌های ناب، عمیق و جاودانه بود که با درک عمیق و استدلال‌ و آموزش‌های دینی، پاسخگوی نیازهای فرهنگی و اعتقادی زمان خود بود.
وی گفت: آیت الله مطهری قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و منحصر به فردی در هدایت افکار جوانان داشت و یکی از بزرگترین متفکرانی است که در عصر خود با انحرافات فکری مقابله می کرد.
شهید مرتضی مطهری، دانش آموخته مکتب اهل بیت(ع) بود که توانست در تهذیب، بندگی خدا، کسب علم، معرفت، بینش و بصیرت و از همه مهم تر، در نشر علم خود زبان زد خاص و عام شود.
وی در پایان با توصیه به مطالعه آثار این استاد فرزانه و قرار دادن منظومه فکری او به عناون الگوی معلمی گفت: شهید مطهری در همه زمینه ها جامعیت داشت و این جامعیت در سایه عبودیت پروردگار محقق شد؛ بنابراین الگوگیری و درک این شهید والامقام برای معلمان ضروری است چرا که در سایه الگوپذیری از این شخصیت ها می توان در مسیر هدایت و رشد قرار گرفت.
12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است .
7525/6993
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.