مصطفی خزاعی روز یکشنبه در همایش علم، بصیرت و مشارکت عمومی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: دولت یازدهم در بدترین شرایط با خزانه خالی، بودجه ناکافی و تحریم های ظالمانه کار را به دست گرفت اما در این شرایط کارهای مهمی برای فرهنگیان انجام داد.
وی در پاسخ به نقدهای مسئول کانون بسیج فرهنگیان استان همدان درباره کم توجهی به سند تحول بنیادین در این همایش، گفت: تمامی مراحل قانونی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی شده و دولت پایبند به اجرای این سند است تا جایی که هیچ دستورالعملی از وزارت آموزش و پرورش صادر نمی شود مگر اینکه مستند به این سند باشد.
وی ادامه داد: اجرای این سند از سالیان گذشته آغاز شده و هم اکنون تعداد بخشنامه های آموزش و پرورش به حداقل رسیده و علت آن این است که همه اقدامات باید مستند به سند تحول باشد و تغییر ساختار نظام آموزشی بر اساس آن صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: تدوین تمامی کتب درسی پایه ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم بر اساس این سند تدوین شده است و البته نیاز به بازنگری مستند و مداوم دارد.
خزاعی با تاکید بر اینکه سند 2030 جایگزین سند تحول بنیادین نیست اظهار کرد: در سند 2030 هر چیزی که مغایر با دین، فرهنگ و آئین کشور ما باشد پذیرفته نشده و حق تحفظ برای آن قائل شدیم.
وی با بیان اینکه حکم های حقوق فرهنگیان در سال 92 با حکم های امسال آنان 108 درصد تفاوت حقوق دارد که البته کافی نیست گفت: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان تنها مبدا ورود به آموزش و پرورش است و سوال اینجاست که در زمانی که تبدیل وضعیت خدمتگزاران به معلمی بدون هرگونه طی مراحل آموزشی صورت می گرفت چرا نقدی وجود نداشت؟ پس بیایید منصفانه قضاوت کنیم.
وی با برشمردن ویژگی ها و جلوه های ویژه معلمی شهید مطهری به نقش معلم در آگاهی بخشی به جامعه پرداخت و گفت: شهید مطهری به معنی واقعی، عالم بود و در طلب علم و دریافت حقیقت سر از پا نمی شناخت و برای فراگرفتن علم و کسب معارف از هیچ تلاشی فروگذار نکرد لذا معلمان هم باید با الگو گیری از این شهید بزرگوار، بی وقفه در کسب علم تلاش کند و در این راه خستگی ناپذیر باشد.
خزاعی آزاده بودن و آزاد اندیشی را ویزگی بارز شهید مطهری برشمرد و گفت: شهید مطهری معتقد بود که اسلام مکتبی با پایه های استدلالی محکم است که نیازی به اجبار و زور ندارد و اگر منطق آن درست شناخته شود برای انسان های طالب حقیقت جاذب خواهد بود.
وی بیان کرد: شهید مطهری نه دچار تحجر بود و نه دچار وادادگی فرهنگی در نتیجه کاری بسیار سخت و دشوار در مبارزه با این 2 جبهه داشت و به اسلام به عنوان یک منظومه فکری جامع و کامل نگاه می کرد.
به گزاری ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: شهید مطهری متناسب با اقتضای زمان عمل می کرد و خود را محصور در تفکرات محدود نمی دیدف از عوام زدگی پرهیز داشت و اهل صداقت گفتار و کردار بود و یک معلم واقعی باید این گونه باشد و هیچ معلمی نباید اهل گفتار بی عمل باشد.
وی حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی را از مسئولیت های اجتماعی مهم برشمرد و گفت: انتخابات، تجلی مشارکت عمومی مردم است و حضور آگاهانه در انتخابات باعث استحکام ملی و یاس و ناامیدی دشمنان نظام و انقلاب می شود.
12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز گرامیداشت مقام معلم نام گذاری شده است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.