به گزارش ایرنا علی اصغر زبردست روز پنجشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی همدان با هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بیان کرد: هنگام تغییر و تحول و دگرگونی دولت عراق، استان همدان به میزان 95 درصد در بازار عراق و کردستان حضور داشت که این سهم به سه تا چهار درصد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: باید نقاط ضعفی که موجب شکل گیری فضای بی اعتمادی بین فعالان اقتصادی استان همدان و اقلیم کردستان عراق شده شناسایی و اصلاح شود.
وی تصریح کرد: بخش عمده ای از علل بروز بی اعتمادی بین طرفین وجود قوانین سخت و دست و پاگیر در ایران است که باید اتاق بازرگانی ایران تدبیر لازم را برای اصلاح این قوانین داشته باشد.
وی تاکید : نقدهایی نسبت به فراهم نبودن زمینه فعالیت اقتصادی در اقلیم کردستان وجود دارد که موجب کاهش حضور فعالان اقتصادی استان همدان در این منطقه شده که باید این مشکلات نیز رفع شود.
رئیس اتاق بازرگانی همدان ابراز امیدواری کرد: تعامل بخش صنایع، بازرگانی، کشاورزی و گردشگری 2 استان همدان و سلیمانیه بیشتر شود.
به گزارش ایرنا زبردست افزود: توان و ظرفیت های لازم در تجار همدانی برای تامین نیازمندیهای مردم اقلیم کردستان وجود دارد.
وی اضافه کرد: امیدواریم مذاکرات صورت گرفته در این نشست در بهبود روابط تجاری و اقتصادی تاثیر داشته باشد و بازرگانان و فعالان اقتصادی این استان از فرصت به دست آمده بهترین بهره را ببرند.
رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: طی مذاکره با نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه مقرر شده دفتر هماهنگی در اتاق بازرگانی سلیمانیه راه اندازی شود.
هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق صبح امروز وارد همدان شده و با استاندار همدان دیدار و گفت و گو کردند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.