به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان؛ دکتر الهام امین زاده، که در شورای اداری استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: بدون همکاری سازمان های مردم نهاد اجرای حقوق شهروندی امکان پذیر نیست.

دستیار رئیس جمهور با اعلام اینکه بر اساس حقوق شهروندی، دولت از حق بیمه بیمه شدگان حمایت می کند، تصریح کرد: امنیت زیست محیطی را دولت باید ایجاد و زیر ساختهای آن را آماده کند.

وی اظهار داشت: 200 میلیارد تومان اعتبارات رفاه اجتماعی کشور است اما هنوز اطلاعات کافی از شهروندان نداریم.

دکتر امین زاده در ادامه با اشاره به اینکه یارانه ها هدفمند نیست و باید بسوی کسانی که نیاز بیشتری دارند، هدفمند شود، تاکید کرد: بر اساس حقوق شهروندی نباید شأن شهروند نادیده گرفته شود بلکه شأن وی در تمام ادارات باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه حق شهروند این است که از قوانین اطلاع داشته باشند، گفت: نباید حریم خصوصی مردم خدشه دار شود و یا اطلاعات خصوصی آنها که در ادارات است، در دسترس دیگران قرار گیرد.

امین زاده، دولت الکترونیک را بخشی از حقوق شهروندان دانست و افزود: حقوق شهروندی گرفتنی است.

وی عنوان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور سند حقوق شهروندی باید تا زمان گزارش صد روزه آماده می شد، تلاش کردیم و آقای رئیس جمهور در گزارش صد روزه آن را اطلاع رسانی کرد.

امین زاده با اعلام اینکه این سند بر اساس فقه و مبانی اسلام تهیه شده است، یادآور شد: هیچ شتاب زدگی در این سند نداریم و قدم به قدم در حال نهادینه کردن این سند هستیم.

وی افزود: باید به مردم پاسخگو باشیم البته پاسخگویی باید در حد توان و امکانات کشور باشد.

دستیار رئیس جمهور در حقوق شهروندی با بیان اینکه مطالبات صرف، نه از طرف دولت و نه از طرف ملت، به شکل مطلق نیست، گفت: آزادی های مشروع مانند تکالیف، مطلق نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت باید حقوق شهروندی را بیشتر رعایت کند، تاکید کرد: دولت باید به فکر شهروندان بخصوص شهروندانی که در طبقه پایین جامعه هستند، باشد.

وی سند حقوق شهروندی را خط مشی رئیس جمهور دانست و افزود: ما متاسفانه از حقوق اجتماعی مردم غافل شده ایم و جا دارد در کنار حقوق سیتیزن این حقوق را دیده و آسیبهای اجتماعی را دریابیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630131
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.