به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این آیین گفت: شعار هفته سلامت 'زندگی سالم با نشاط و امید' است زیرا نیاز جدی به این موضوع در جهان احساس شده است.
سید حبیب‌اله موسوی‌بهار گفت: امروزه دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده است و با گسترش حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی، مردم در عین با هم بودن از یکدیگر دور شدند و با یکدیگر کمتر گفت و گو می‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شور و نشاط در خانواده‌ها مورد تاکید است گفت: فضای خانواده باید پر نشاط باشد تا فرزندان در شرایط مناسب رشد کنند.
وی تغییر سبک زندگی، بهبود تغذیه و کاهش مرگ و میر در سوانح و حوادث را از مهمترین اولویت ها دانست و افزود: تشویق کارکنان دانشگاه برای پیاده‌وری، استفاده نکردن از سرویس ایاب و ذهاب و استفاده از دوچرخه مورد توجه است و برنامه‌های تشویقی برای آنان در نظر گرفته شده است.
موسوی‌بهار تصریح کرد: برنامه‌هایی در دانشگاه برای کاهش بی‌تحرکی و افزایش تحرک کارکنان و دانشجویان دانشگاه در نظر گرفته شده که با تصویب در کارگروه‌های مرتبط در دیگر دستگاه های استان نیز اجرا قابل اجرا است.
وی بر سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و پیشگیری تاکید کرد و با اشاره به ثبت‌نام از یک میلیون و 500 هزار نفر در سامانه سیب گفت: مدیران با مشاهده سامانه سیب از اطلاعات مربوط به سلامت کشور مطلع می‌شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تکمیل 100درصدی سامانه الکترونیک سلامت را خواستار شد و گفت: با تکمیل این سامانه از منابع سلامت حفاظت می‌شود.
موسوی‌بهار با اشاره به بالا بودن مخارج دندانپزشکی، اقدامات پیشگیرانه و ایجاد مراکز مراقبت بهداشت دهان و دندان را در این زمینه راهگشا دانست و افزود: امروزه مراقبت فعال سلامت به کل کشور تسری پیدا کرده است و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده که سالهای بعد شاهد دستاوردهای آن خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به توسعه بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت: در هفته آینده مرکز سوختگی بیمارستان بعثت با 53 تخت بهره برداری می‌شود و با بهره‌برداری از بیمارستانهای استان 800 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود.
هر ساله از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری می شود و شعار هفته سلامت سال 96 ' زندگی سالم ، با نشاط و امید' تعیین شده است.
7523/1181
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.