به گزارش ایرنا محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در دیدار با هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق افزود: شرایط ایجاد تجارت متقابل و مبادلات تجاری بین 2 استان همدان و سلیمانیه فراهم است.
وی اضافه کرد: سعی می کنیم در ابتدا با همه کشورهای همسایه ارتباطات حسنه، به خصوص ارتباطات اقتصادی داشته باشیم و بعد از آنها کشورهای دیگر قرار دارند.
وی بیان کرد: تمامی شرایط برای ارتباط با سلیمانیه فراهم است و با توجه به مشهور بودن تجار همدانی در سطح کشور، همدان و سلیمانیه بهترین شرایط را می توانند در تجارت داشته باشند.
استاندار همدان بیان کرد: ایران با توجه به شرایط اقلیمی و اختلاف دما و آب و هوا و شرایط خاص معدنی، کشاورزی و بازرگانی مانند یک قاره است که بهترین شرایط را برای همکاری با سلیمانیه دارد .
نیکبخت تاکید کرد: اتاق بازرگانی همدان قوی ترین و موثرترین اتاق ایران است که دلیل آن وجود فردی توانمند در راس اتاق بازرگانی است که علاوه بر بالا بودن نفوذ ، فعالان اقتصادی به وی اعتماد دارند و در سطح کشور نیز فرد شناخته شده ای است.
وی خطاب به هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق تاکید کرد: برای جلوگیری از پراکنده کاری و اینکه طرف مشخصی داشته باشید ارتباط های زیاد با همه استان ها ضرورت ندارد.
استاندار همدان گفت: مردم همدان انسان های بسیار پاکی هستند که در زمینه های تجارت و مبادلات اقتصادی علاوه بر پاکی و سلامت، موارد شرعی و قانونی را رعایت می کنند.
نیکبخت ابراز امیدواری کرد: اتاق بازرگانی همدان بتواند این ارتباط را تا ایجاد اعتماد متقابل پیش ببرد.
نشست مشترک تجار سلیمانیه عراق با بازرگانان همدان نیز از دیگر برنامه های امروز این هیات در استان همدان است.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.