مومنعلی دارابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا طرح نظام سلامت را یکی از بزرگترین طرح های پس از انقلاب در حوزه سلامت و درمان مردم عنوان کرد و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید خدمات کم نظیری را به مردم ارائه کرد.
وی افزود: این طرح با وجود شرایط اقتصادی کشور و تنگناهایی که در این بخش وجود داشت با قوت به پیش رفت و توانست بزرگترین دغدغه مردم در حوزه درمان را رفع کند و خواسته مقام معظم رهبری را تحقق بخشد.
وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات اختصاص داده شده، زیر ساخت های لازم برای توسعه بخش بهداشت و درمان شهرستان مهیا شده است اضافه کرد:تخریب و بازسازی 11 مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی از جمله طرح هایی است که در کمتر از یک سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد که این طرح ها با اختصاص 90 میلیارد ریال اعتبار زمینه اشتغالزایی 220 نفر را فراهم کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: همچنین در این راستا 10 میلیاردو 840 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات و تعمیرات حوزه ستاد و مراکز جامع خدمات سلامت اختصاص یافته که صرف خرید وسایل کمک آموزشی ، تجهیزات فنی پزشکی و تجهیزات مورد نیاز اداری برای این مراکز شده است .
وی ساخت خانه های بهداشت در 15 روستا را از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه فراهم آوردن زیر ساختهای لازم برای ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و گفت:ساخت یک پایگاه سلامت در سطح شهر و 15 خانه بهداشت با اعتبار 150 میلیارد ریال و اشتغالزایی 39 تن از دیگر اقداماتی بوده که طی یک سال گذشته در حوزه بهداشت این شهرستان عملیاتی شده است .
دارابی در خصوص طرح های حوزه درمان گفت: یکی از برنامه های عمده طرح ارتقای سلامت احداث کلینیک های تخصصی است که در این زمینه کلینیک تخصصی نهاوند با اعتبار 33 میلیارد ریال و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است علاوه بر آن تا قبل از ساخت این مرکز درمانگاه تخصصی موقت مهیا شد که برای آماده سازی آن نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است .
وی گفت: همچنین برای ساخت و توسعه بلوک های زایمانی در بیمارستان آیت الله علیمرادیان 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که مراحل اجرایی آن هم اکنون در دست اقدام است.
وی ارتقای هتلینگ بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند را از دیگر اقدامات زیر بنایی دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا 28 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و فضای فیزیکی بخش های اطفال ، جراحی زنان ، آی سی یو و دیگر بخش های تخصصی و درمانی این بیمارستان با استانداردهای روز نوسازی و تجهیز شده اند .
دارابی گفت: علاوه بر آن، طرح ارتقای هتلینگ و تجهیز بیمارستان شهید حیدری و استقرار پزشکان متخصص در آن مورد اقدام قرار گرفته که در مجموع در این راستا 9 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .
مدیر شبکه بهداشت نهاوند تعمیرات اساسی و نوسازی محل زیست پزشکان و خانه های بهداشت روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بهداشتی شهرستان عنوان کرد و گفت: در این راستا یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای تعمیر و نوسازی مراکز خدمات شهری و محل زیست پزشکان ، چهار میلیارد و 460 میلیون ریال برای تعمیرات عمرانی خانه های بهداشت روستایی و 30 میلیارد ریال برای ساخت ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز آموزش بهورزی هزینه شده است .
وی ارائه خدمات در حوزه دندانپزشکی را از دیگر بخش های طرح ارتقای نظام سلامت عنوان کرد و افزود: در راستای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان بیش از 16 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در 2 مرحله از خدمات فلورایدتراپی بهره مند شده اند .
دارابی به ساخت بیمارستان 185 تختخوابی شهید قدوسی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این بیمارستان حدود 300 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت طی سالهای اخیر اختصاص داده شده که با بهره برداری از آن نیاز شهرستان در حوزه درمان کامل می شود .
شهرستان نهاوند دارای 2 بیمارستان آیت الله علیمرادیان و شهید حیدری است که با توجه به جمعیت بالای شهرستان و همچنین استفاده برخی از شهرهای اطراف نهاوند از مراکز درمانی این شهرستان، کمبود بیمارستان احساس می شد که با احداث بیمارستان 185 تختخوابی شهید قدوسی که در مرحله بهره برداری است نیاز عمده شهرستان مرتفع می شود.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
7525/1181
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.