حسن بهرام نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از 30 اسفند سال 95 تا 6 فروردین ماه امسال 6 هزار 498 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نام نویسی کردند.
وی اضافه کرد: فرایند بررسی صلاحیت ابتدا در هیات های اجرایی آغاز شد که در این مرحله 6 هزار و 319 تن از داوطلبان تائید صلاحیت شدند.
وی بیان کرد: صلاحیت 117 تن از داوطلبان در این مرحله تائید نشد همچنین 162 تن از داوطلبان انتخابات شوراها انصراف دادند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در همدان گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت طبق قانون از 25 فروردین آغاز و به مدت یک هفته ادامه یافت.
به گزارش ایرنا بهرام نیا افزود: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی شورای اسلامی در هیات نظارت، 6 هزار و 39 داوطلب تائید شدند.
وی اضافه کرد: اسامی 166 تن از داوطلبان که صلاحیت آنها احراز نشده توسط فرمانداریها به داوطلبان اطلاع رسانی شد و این افراد از سوم اردیبهشت به مدت چهار روز مهلت دارند شکایت خود را تسلیم هیات نظارت بکنند.
وی توضیح داد: صلاحیت 47 داوطلب در نهاوند، 39 تن در کبودراهنگ، 25 تن در رزن، 22 نامزد انتخاباتی در همدان، 12 نفر در ملایر و 9 تن در فامنین، هفت تن بهار و پنج تن در اسدآباد تائید نشده است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.