علی دولو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال 92 تعداد 521 واحد آبزی پروری در استان همدان وجود داشته که این رقم در سال 95 به 762 واحد رسیده است.
وی ادامه داد: سیاست های شیلات بر 2 محور توسعه و تولید آبزی پروری و افزایش سران ماهی و قرار گرفتن ماهی در سبد غذایی خانوار است.
وی با بیان اینکه در توسعه و تولید آبزی پروری بحث شناسایی منابع آبی و تولید و ایجاد و مزارع جدید در اولویت است افزود: در حال حاضر در آبزی پروری و شیلات در استان در 2 بخش ماهی کپور گرم آبی و ماهی قزل آلا سردآبی فعالیت می شود.
وی تصریح کرد: در 762 واحد آبزی پروری استان همدان پنج هزار و 388 تن ماهی در سال 95 تولید شده که نسبت به برنامه 2 درصد بیشتر است.
وی با بیان اینکه استان همدان یکی از مهمترین مراکز تولید و تکثیر تخم چشم زده در کشور است افزود: 35 درصد تخم چشم زده کشور در همدان تولید می شود که فقط ظرفیت یکی از واحدهای تولیدی استان سالانه 200 میلیون تخم چشم زده است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همچنین هفت واحد حد واسط یا تولید بچه ماهی نیز در استان وجود دارد که واسط بین مراکز تکثیر و پرورش هستند و سال گذشته 20 میلیون 400 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شد.
وی با بیان اینکه ماهی به عنوان غذای سلامتی باید در سبد غذایی خانوار قرار گیرد افزود: با توجه به افزایش جمعیت و کاهش منابع تولید و خواص ماهی نیاز است ماهی به عنوان پروتئین مکمل در سبد غذایی خانواده ها باشد.
دولو با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در سال 1370 در استان همدان نیم کیلوگرم بوده است افزود: سرانه مصرف در سال 92 حدود 6 کیلوگرم بوده و در سال 95 به 7.2 کیلوگرم رسیده است.
وی تصریح کرد: متوسط سرانه کشور 10.6 کیلوگرم است و متوسط جهانی سرانه مصرف 20 کیلوگرم است.
وی ادامه داد: به منظور افزایش سرانه مصرف دوره آموزشی پخت شیلات برای بانوان در 70 دوره آموزشی برای یک هزار و 750 نفر برگزار شده است.
7523/6993
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.