به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدرضا نیکبخت بعدازظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت مجمع خیران نشان از ترویج فرهنگ نوع‌دوستی است، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی همچون فشاد، اعتیاد و طلاق نتیجه شوم بیکاری است و در این راستا سرمایه‌گذاری خیران برای ایجاد اشتغال با مدرسه‌سازی امری بسیار مقدس است.

وی افزود: خیران با ساخت مدرسه، دانش‌آموزان را برای ادامه تحصیل و مرحله فارغ‌التحصیلی همراهی می‌کنند و بر این اساس با ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان و رفع معضل بیکاری نیز می‌توانند سهیم شوند.

استاندار همدان با اشاره به افزایش 20 درصدی اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس استان همدان در شورای برنامه‌ریزی بیان کرد: براساس آمار ارائه شده 108 هزار کلاس درس و در مجموع 30 درصد از کل مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است.

وی با بیان اینکه خیران با کمک‌های خود علاوه یاری رساندن به دولت و مردم زمینه تحصیل دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند، گفت: امسال از شما خیرین تقاضا دارم با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده در زمینه اشتغال جوانان حرکت کنند.

نیکبخت با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی عنوان کرد: 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام و کلنگ‌زنی شده تحویل روی دست دولت یازدهم باقیمانده بود که برای رفع این معضل در سال گذشته از خیرین تقاضا شد در تکمیل این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در بحث واگذاری طرح‌های نیمه تمام سهم استان در سال گذشته 66 پروژه بود که با همت بخش خصوصی و خیرین توانستیم 214 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623909
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.