مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: در یک عملیات حساس و نفس‌گیر موفق شدند 8 شهروند را از محاصره سیلاب نجات دهند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا بیاناتی افزود: ساعت 16:23 دقیقه امروز سامانه 125 گزارشی از آبگرفتگی گسترده و گرفتار شدن ساکنان منزلی در بلوار بعثت دریافت کرد که با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ‌های امداد و نجات ایستگاه‌های مرکزی، 19 و 12 به نشانی اعلام شده در 18 متری قهرمان محدوده پل نیازمند اعزام شدند.

بیاناتی خاطرنشان کرد: آتش‌نشان‌ها با حضور در محل حادثه و بررسی موضوع مشاهده کردند تعدادی از منازل به علت بارش باران و طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی شده و ساکنان آن درون منزل محبوس شده‌اند. آتش‌نشانان با مشاهده وضعیت با استفاده از تمام توان و تجهیزات عملیات خود را آغاز کردند و ضمن نجات افراد گرفتار در محاصره سیلاب آنان را به مکان‌های امن انتقال دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات همدان ضمن نجات شهروندان اقدام به تخلیه آب از داخل منازل حادثه دیده کرده و از ایجاد خطر دوباره برای ساکنان آن جلوگیری کردند.

وی یادآور شد: تعدادی از آتش‌نشانان  برای جلوگیری از انحراف سیلاب به سمت منازل شهروندان با حضور در کانون حادثه با راهنمایی ماشین‌آلات سنگین شهرداری مانند بیل مکانیکی و لودر به بازگشایی مسیر رودخانه و پل نیازمند کمک کردند.

بیاناتی افزود: در این عملیات 4 ساعته که با فرماندهی و نظارت مستقیم مدیرعامل و معاون عملیات سازمان انجام شد 15 آتش‌نشان در قالب 6 اکیپ عملیاتی مشارکت داشتند و ضمن نجات جان 8 شهروند گرفتار در محاصره سیلاب از محبوس شدن افراد بیشتر جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه نیروهای معاونت خدمات‌شهری و امور شهر مناطق شهرداری با تمام توان برای کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت به شهروندان وارد عمل شده و با حضور موثر خود به کنترل حادثه کردند.

بیاناتی عنوان کرد: آتش‌نشانان همدان شامگاه گذشته در 3 عملیات دیگر در مناطق جوادیه و بلوار کاشانی به یاری شهروندان شتافته و ضمن تخلیه آب از منازل آنان اقدام به ایمن‌سازی و رفع خطر از محل کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.