به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباد، فرزاد تیموری عصر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسدآباد اظهار داشت: سیستم گرمایش بخش عمده‌ای از مدارس استان همدان در سال گذشته استانداردسازی شده است و سعی داریم تا پایان سال 96 هیچ مدرسه‌ای در استان همدان با بخاری نفتی گرم نشود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مدارس دارای بخاری نفتی در استان همدان متعلق به شهرستان اسدآباد است، افزود: در سال گذشته 63 مدرسه اسدآباد با بخاری نفتی کاربراتوری گرم می‌شدند که تبدیل سیستم گرمایشی این مدارس، از نفتی کاربراتوری به گازی استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان بیان کرد: امسال مدارس روستایی شهرستان اسدآباد که دارای شبکه گازرسانی هستند، سیستم گرمایشی بخاری نفتی در این مدارس حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه دو هزار و 400 مدرسه با تعداد 11 هزار و 500 کلاس آموزشی در سطح مناطق استان فعال است، گفت: برای پاسخگویی به نیازهای مدارس علاوه بر اختصاص اعتبارات دولتی نیازمند مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این عرصه هستیم.

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد با بیان اینکه تاکنون 18 مدرسه با مشارکت خیرین در این شهرستان ساخته شده است، اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اسدآباد هشت قطعه زمین به ارزش 240 میلیون تومان توسط خیران فعال در عرصه مدرسه‌سازی اهدا شد.

رحمان سجادی افزود: اسدآباد از لحاظ دارابودن سیستم گرمایشی بخاری نفتی کاربراتوری مدارس، رتبه نخست را در استان همدان دارد به طوری که در حال حاضر61 مدرسه شهرستان اسدآباد دارای سیستم گرمایشی بخاری نفتی کاربراتوری است.

وی بیان کرد: 40 مدرسه شهرستان اسدآباد دارای سرویس بهداشتی نامطلوب و 36 آموزشگاه روستایی شهرستان نیز نیازمند بهسازی و مقاوم‌سازی هستند که برای ورود به این عرصه نیازمند مشارکت خیران هستیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد عنوان کرد: در حال حاضر شهرک‌های فرهنگیان، شهرداری و سیداحمد این شهر بدون مدرسه هستند که ایجاد فضای آموزشی جدید با کمک خیران میسر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619057
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.