سرهنگ نورخدا شاکرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: پس از جنگ خلیج فارس ایران جنگ ناهمتراز و نامتقارن را در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: تولید انواع تانک ها، موشکها، ناوها، خودروهای سنگین و نیمه سنگین، شبیه سازها و تقویت حوزه فناوری اطلاعات در این راستا بوده است.
وی رویکرد جدید نیروهای مسلح را ایده محوری به جای تجهیزات محوری دانست و توضیح داد: سابقه گرانبهای هشت سال جنگ تحمیلی گویای این است که نیروهای ایده و اعتقاد محور می توانند ارتش های بزرگ تجهیزات محور را شکست دهند.
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان بیان کرد: پادگانها مرکز تراکم ایده، اراده و قدرت هستند که باید به نحو مطلوب از آنها بهره گرفت.
سرهنگ شاکرمی افزود: تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان به منظور بهره گیری از ایده های نو و خلاقانه اقدام به راه اندازی شعبه تحقیق و پژوهش در این پادگان نظامی کرده است.
وی اضافه کرد: به دنبال برگزاری جشنواره های علمی هشت مقاله به این مرکز پژوهشی ارسال شد که مورد تائید و پذیرش قرار گرفت.
وی شبیه سازی میدان مین، شبیه سازی سیمولاتور با کمترین هزینه، انجام سیمولاتور تانک و ایجاد پرده دود تانک اسکورپیون را از جمله ایده های محقق شده افسران وظیفه و نیروهای کادر تیپ شهید قهرمان برشمرد.
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان اظهار کرد: توفیق های شکل گرفته در نیروهای مسلح ناشی از الگو قرار دادن شعار 'ما می توانیم' توسط ملت ایران بلافاصله پس از آغاز تحریم های ظالمانه است.
سرهنگ شاکرمی 29 فروردین روز ارتش را نماد دوراندیشی امام راحل (ره)، تولد دوباره ارتش و نقطه عطف ارتباط مردم با نیروهای ارتشی دانست.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: اعتماد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مثابه تیری بر قلب توده ای ها و منافقانی بود که دنبال انحلال ارتش بودند.
وی افزود: نیروهای مسلح ایران با ولایتمداری، ارتقای توانمندی و دشمن شناسی گوش به فرمان فرماندهی کل قوا آمادگی برای دفع هر گونه تهدید احتمالی در عرصه زمینی، هوایی و دریایی را دارند و در صورت نیاز جواب کوبنده ای به متجاوزان می دهند.
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با ذکر اینکه دفاع مقدس گنجینه ای گرانبها است تاکید کرد: برخی بر این باورند که جنگ در مقطعی با نیروی احساسی رخ داد در حالیکه این اعتقاد تفسیر نادرست و غلطی است.
سرهنگ شاکرمی گفت: جنگ تحمیلی آمیزه ای از شهامت و شهادت بود به گونه ای که رزمندگان اسلام تبعیت از فرامین امام راحل (ره) را عبادت می دانستند.
وی یادآوری کرد: در آغازین روزهای جنگ، دشمن بعثی با سه سپاه معادل 12 لشگر، 40 تیپ مستقل و گردانهای توپخانه نبرد با ایران را آغاز کرد.
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان افزود: ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی 33 عملیات برون مرزی و 32 عملیات درون مرزی انجام داده و پس از نخستین حمله دشمن بعثی، نیروی هوایی در عملیات کمان پاسخ محکمی به آنها داد.
سرهنگ شاکرمی خاطرنشان کرد: تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نیز در نخستین عملیات کلاسیک که به نبرد تانک ها معرف شد یک هزار تن از عناصر دشمن را دستگیر کرده و 450 دستگاه از ادوات شنی و چرخ دار را متوقف کرد.
در تقویم ملی ایران 29 فروردین به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.