به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان گفت: کسانی که در انتخابات اقدام به تخریب رقبا می کنند آیا برای رضای خدا این کار را انجام می دهند؟ کسی که از راه گناه کبیره صد نفر را زیر پا گذاشته تا به پست و مسندی برسد آیا مورد تایید است؟

وی افزود: هر فردی که به مسئولیت به عنوان پست و مقام نگاه کند انسان حقیری است چرا که مسئولیت مقام نیست بلکه عرصه خدمت و نوکری برای مردم است.

امام جمعه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: داوطلبان ناکارآمد و ناتوان باید به نفع نامزدهای اصلح، اعلم و فاضل تر کنار بروند در غیر اینصورت به خودشان و این ملت خیانت کرده اند.

وی اضافه کرد: حتی آنهایی که هم اینک پست و مسئولیتی دارند اگر برای خدمت به وطن، ملت، نظام و انقلاب به میدان آمده اند، اگر دیدند فردی از هر نظر از وی لایق تر است و دارای توانمندی، هنر، تقوا و تخصص باید پست خود را به وی واگذار کنند در غیر اینصورت به امت و دین خدا خیانت کرده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور این دوره از انتخابات از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

آیت الله طه محمدی یادآوری کرد: طبق آیات قرآن برخی کارها به عنوان یک امر جامع با سرنوشت همه اقشار و نسل های ارتباط مستقیم دارد بنابراین در چنین امری نه تنها هیچ کس نباید بی تفاوت باشد بلکه باید همه حضور جدی و فعال داشته باشند.

وی حضور در انتخابات در این شرایط را یک امر جامع دانست و گفت: همه آحاد مردم باید این تکلیف را روی دوش خود حس کنند و هر کس انجام بخشی و گوشه ای از این تکلیف و کار مهم را بر عهده بگیرد.

وی افزود: یک عده داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شده اند که این یک امر مبارک و قابل تقدیری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وظیفه ما انتخاب فرد اصلح است تاکید کرد: دین مبین اسلام بر شایسته سالاری تاکید دارد بنابراین باید به افراد دارای دین، ایمان، ولایتمدار، متخصص و از همه لایق تر رای داد.

آیت الله طه محمدی گفت: داوطلبان و حامیان آنها و کسانی که کار تبلیغ را عهده دار هستند نیز در این دوره کار دشواری در پیش رو دارند.

وی اضافه کرد: صدها نفر در همدان برای حضور در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی اعلام آمادگی کردند که باید دید آیا به طور واقعی همه این افراد خود را لایق و شایسته این جایگاه می بینند؟ توان، تخصص، تعهد و تقوا دارند؟ یا نه برای دنیا و هوس در انتخابات نام نویسی کرده اند.

خطیب جمعه شهر همدان بیان کرد: مسئولانی که صلاحیت داوطلبان را بررسی می کنند نیز وظایفی بر عهده دارند ولی انسان بهتر از هر کسی می تواند صلاحیت خود را بررسی کند.

وی از شهروندان خواست به داوطلبانی که برای غبار آلود کردن فضا با هدف نرسیدن حق به حق دار وارد گود رقابت شده اند بخواهند و مشاوره بدهند تا از حضور در انتخابات انصراف دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمن دارد فاجعه به بار می آورد و ما بیایم داخل کشور به هم بد گویی کنیم نمی شود.

وی گفت: منافقان کوردل برای ضایع کردن انتخابات سعی می کنند مردم پای صندوق های رای حضور نیابند ولی یک انسان مسلمان و مومن باید بیدار و به نقشه های دشمن آگاه باشد.

لازم به ذکر است، از 30 اسفند سال گذشته تا 6 فروردین ماه سالجاری 6 هزار 436 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان نام نویسی کردند که تاکنون 54 داوطلب نمایندگی شوراها در این استان انصراف داده اند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610648
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.